Nu mai departe de anul trecut statul a cumpărat cu 60 de milioane de dolari 51% din uzina craioveană. Ceea ce ar duce valoarea fabricii sub 100 de milioane de euro. Totuşi, a fost o tranzacţie specială, iar la mijloc mai erau şi datorii. Între timp Daewoo Automobile Craiova a fost scăpată de datoriile de 750 de milioane de euro la Fisc. În consecinţă, valoarea fabricii a crescut.
Cu singurul ofertant Ford, statul va negocia direct preţul, investiţiile sau creşterea capacităţii de producţie. Şi ar putea să nu fie negocieri lungi pentru că americanii, fără niciun fel de obligaţie vor să ridice uzina din Bănie. După cum spun chiar ei, nu-şi permit să rateze Automobile Craiova. Au nevoie de uzină pentru a se acoperi pe piaţa europeană.
Oficialii Ford spun că fabricile Ford din Europa au produs anul trecut 1,8 milioane de automobile. Cu 10% peste capacitatea maximă de producţie, situaţie care nu poate continua pe termen lung. Motiv pentru care au deja planuri de extindere pentru fabrica românească. Vânzările din Europa şi Asia reprezintă debuşeul pentru Ford care, acasă, în Statele Unite, pierde din cota de piaţă.
Pe de altă parte, Ford îşi restructurează activele, scăpând de diviziile neprofitabile, pentru a mai reduce din pierderile grupului, care anul trecut s-au ridicat la 13 miliarde de dolari.
Antena3.ro