Antena 3 CNN Economic Biz News Business 4% din PIB-ul României se face din publicitate

4% din PIB-ul României se face din publicitate

1 minut de citit Publicat la 22:38 27 Mar 2007 Modificat la 22:38 27 Mar 2007
4% din PIB-ul României se face din publicitate
Publicitatea din România a început să facă, într-adevăr, bani. Companiile au plătit, anul trecut, aproape 4 miliarde de euro pentru a se vedea la televizor, prin ziare sau pentru a se auzi la radio. 4% din PIB-ul României se face în pauza publicitară. Publicitatea pe internet s-a dublat faţă de anul anterior şi va creşte în acelaşi ritm probabil şi anul acesta. O singură constantă este în topul companiilor care cheltuiesc mult pe publicitate: Procter&Gamble, cei cu şampoane, detergenţi şi alte chestii fără haz. Ei bine această companie se menţine în top şi parcă şi-a făcut un scop al existenţei din a te face pe tine telespectatorule să-i vezi produsul oriunde întorci capul.

Procter&Gamble a cheltuit anul trecut 228 de milioane de euro pe publicitate în România. Aproape toţi banii s-au dus pe spoturile de televiziune: 226 de milioane de euro, o cifră comparabilă cu sumele încasate la un loc din toată publicitatea de ProTV şi Antena 1. Pe locul al doilea se află Unilever. Compania a cheltuit 139 de milioane de euro pe publicitate. Oricum, televiziunea a strâns 60% din totalul bugetelor de publicitate. În cifre, asta ar înseamna că televiziunile au primit peste 3,3 miliarde de euro. La ziare au ajuns doar 160 de milioane de euro, iar radiourile au adunat ce a mai rămas, respectiv 81 de milioane de euro.

Culmea, produsul cu cele mai multe apariţii în calupurile de publicitate nu aparţine Procter & Gamble, ci este iaurtul Danone. Investiţia totală în brand a francezilor a fost anul trecut de 95 de milioane de euro. Locul al doilea este cu mult în urma câştigătorului şi este ocupat de Vodafone. Însă, revelaţia anului 2006 a fost publicitatea pe Internet. Anul trecut, piaţa a depăşit 5,5 milioane de euro, la o cotă de 6 milioane de utilizatori. Iar pentru 2007 se estimează că piaţa se va dubla, până la 10 milioane de euro.

Antena 3

×
x close