În momentul de faţă, efectele crizei financiare pe piaţa locală a francizei nu sunt la fel de puternice ca pe pieţele internaţionale. Totuşi, pe termen mediu, piaţa va înregistra o stagnare. Cu toate acestea, pentru 2009, cele mai multe investiţii se vor concentra în vânzarea de jucării, în servicii, dar şi fast şi slow-food , adică piaţa cafenelelor şi a restaurantelor în franciză.
Specialiştii vin cu sfaturi pentru cei interesaţi să-şi deschidă o afacere cu bani puţini şi care să reziste pe timp de criză. Francizele alimentare reprezintă soluţia. Sunt mai ieftine decât cele care activează în alte domenii, şi au cele mai mari şanse să se transforme într-o afacere profitabilă, potrivit cotidianului Evenimentul Zilei.
Succesul acestui tip de franciză este garantat şi de faptul că şi anul trecut o franciză ungurească de produse de patiserie a fost cea mai vândută dintre toate.
La polul opus se află segmentele de fashion retail şi serviciile financiare care vor fi cele mai afectate de criză. Francizele de modă vor avea de suferit întrucât brandurile nu au ajuns încă la maturitate la nivel naţional.
Clientul sistemului de franciză rămâne cel care va avea lichidităţi şi care vede în contextul actual al pieţei o bună oportunitate de a investi.
În 2007, în ţara noastră operau 363 francize, care au avut o cifră de afaceri totală de peste 1 miliard de euro.
Antena3