Antena 3 CNN Economic Biz News Burse Facebook atinge un nou nivel minim pe bursa din New York. Află ce a provocat declinul acţiunilor

Facebook atinge un nou nivel minim pe bursa din New York. Află ce a provocat declinul acţiunilor

1 minut de citit Publicat la 10:07 05 Iun 2012 Modificat la 10:07 05 Iun 2012
Facebook atinge un nou nivel minim pe bursa din New York. Află ce a provocat declinul acţiunilor
Foto: Agerpres
Compania Facebook a atins un nou minim pe bursa de la New York. Acţiunile au coborât cu 3%, sub 27 de dolari, după ce analiştii de la Sanford C. Bernstein au stabilit un preţ ţintă de 25 de dolari pentru acţiunile reţelei de socializare, relatează Bloomberg.

Facebook a închis luni pe piaţa Nasdaq la 26,9 dolari. Acesta este cel mai redus preţ de la listarea companiei, pe 18 mai, când a debutat la 38 de dolari. Acţiunile reţelei au scăzut cu 29% de la oferta publică iniţială.

"Este dificil de argumentat în favoarea deţinerii acţiunilor Facebook astăzi", comentează analiştii Bernstein într-un raport.

Băncile de investiţii care au pregătit oferta publică pentru Facebook au stabilit un preţ la care capitalizarea companiei era de 104,2 miliarde dolari, de peste 107 ori profitul din ultimele 12 luni.




Facebook şi Morgan Stanley au fost criticate dur de către investitori pentru creşterea preţului şi a volumului acţiunilor scoase pe piaţă la câteva zile înaintea ofertei publice.

Specialiştii avertizează că evoluţia afacerilor de advertising ale Facebook, principala sursă de venituri pentru companie, nu ţine pasul cu creşterea bazei de utilizatori. Tot mai mulţi utilizatori Facebook accesează reţeaua de socializare de pe smartphone-uri sau tablete, segment în care compania nu are încă o strategie de publicitate bine pusă la punct.

Încetinirea creşterii veniturilor pe termen scurt va alimenta neîncrederea investitorilor în perspectivele de viitor ale companiei.

Această situaţie ar putea reprezenta totuşi numai un regres temporar în cazul în care Facebook va reuşi să îmbunătăţească şi să maximizeze monetizarea bazei de utilizatori atât pe platforme tradiţionale, cât şi pe dispozitive mobile.


 

×
x close