Proiectul de buget prevede ca Transporturile să primească în jur de 2,5 miliarde euro, mult sub necesar. CNADNR aprecia necesarul de finanţare pentru proiectele sale la patru miliarde de euro, scrie Cotidianul.
Proiectele vizau demararea sau continuarea lucrărilor la câteva autostrăzi, repararea, întreţinerea sau modernizarea unor drumuri naţionale, asigurarea cofinanţării la fonduri europene destinate sectorului rutier, eliminarea efectelor calamităţilor de acum câţiva ani.
Din banii alocaţi ministerului ar trebui acoperite însă şi cheltuielile pentru calea ferată, CFR Călători sau Regiei de metrou Metrorex, dar şi subvenţiile la transportul public .
?Nu sunt asigurate nici măcar pe sfert nevoile CNADNR. Încerc să găsesc soluţii. Încercăm să mărim pe ultima sută de metri suma. Ne trebuie o baghetă magică cu care să mergem pe teren, întrebăm pe unde trebuie să treacă autostrada şi câte benzi să aibă, apoi noi dăm cu bagheta magică şi ea apare?, spune ministrul Berceanu.
În aceste condiţii, proiectele prioritare vor fi tronsonul 2B din autostrada Transilvania, centurile Ploieşti-Vest şi cea de nord a Capitalei, pasajul din zona Băneasa, autostrada Bucureşti-Ploieşti. Alte proiecte, cum ar fi autostrada Arad-Timişoara, Cernavodă-Medgidia, centura Arad şi centura Constanţa, vor continua pe baza finanţărilor europene.CNADNR va renunţa la contractele de întreţinere multianuală semnate în toamna anului trecut sau la lucrările de peticire a drumurilor naţionale.
Antena3.ro