Antena 3 CNN Economic Biz News Buget insuficient: Sutele de kilometri de autostradă rămân doar promisiuni electorale

Buget insuficient: Sutele de kilometri de autostradă rămân doar promisiuni electorale

1 minut de citit Publicat la 23:49 09 Feb 2009 Modificat la 23:49 09 Feb 2009
Buget insuficient: Sutele de kilometri de autostradă rămân doar promisiuni electorale
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii nu va reuşi să realizeze kilometrii de autostradă promişi la unison de cele două partide aflate la guvernare. Deşi la nivel declarativ investiţiile în infrastructură au fost catalogate ca prioritare, ministerul în cauză a primit cu 1,4 miliarde de euro mai puţini bani de la buget decât suma dată ca necesară doar de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Astfel, cei 830 de kilometri de autostradă ce trebuiau construiţi până în 2012 rămân doar la nivelul de promisiune electorală.
Proiectul de buget prevede ca Transporturile să primească în jur de 2,5 miliarde euro, mult sub necesar. CNADNR aprecia necesarul de finanţare pentru proiectele sale la patru miliarde de euro, scrie Cotidianul.
Proiectele vizau demararea sau continuarea lucrărilor la câteva autostrăzi, repararea, întreţinerea sau modernizarea unor drumuri naţionale, asigurarea cofinanţării la fonduri europene destinate sectorului rutier, eliminarea efectelor calamităţilor de acum câţiva ani.
Din banii alocaţi ministerului ar trebui acoperite însă şi cheltuielile pentru calea ferată, CFR Călători sau Regiei de metrou Metrorex, dar şi subvenţiile la transportul public .
?Nu sunt asigurate nici măcar pe sfert nevoile CNADNR. Încerc să găsesc soluţii. Încercăm să mărim pe ultima sută de metri suma. Ne trebuie o baghetă magică cu care să mergem pe teren, întrebăm pe unde trebuie să treacă autostrada şi câte benzi să aibă, apoi noi dăm cu bagheta magică şi ea apare?, spune ministrul Berceanu.
În aceste condiţii, proiectele prioritare vor fi tronsonul 2B din autostrada Transilvania, centurile Ploieşti-Vest şi cea de nord a Capitalei, pasajul din zona Băneasa, autostrada Bucureşti-Ploieşti. Alte proiecte, cum ar fi autostrada Arad-Timişoara, Cernavodă-Medgidia, centura Arad şi centura Constanţa, vor continua pe baza finanţărilor europene.CNADNR va renunţa la contractele de întreţinere multianuală semnate în toamna anului trecut sau la lucrările de peticire a drumurilor naţionale.
Antena3.ro

×
x close