Antena 3 CNN Economic Biz News Bombardier curtează CFR, după Metrorex

Bombardier curtează CFR, după Metrorex

1 minut de citit Publicat la 20:17 05 Feb 2007 Modificat la 20:17 05 Feb 2007
Bombardier curtează CFR, după Metrorex
Bombardier, marele furnizor de trenuri pentru Metrorex, parcă ar vrea să facă o afacere şi cu CFR-ul. Canadienii tocmai au facut un contract de un miliard cu Deutsche Bahn, compania similară din Germania, dar fără să le dea vagoane de lux, cum vrea Berceanu. De fapt, ei au o altă idee. Trenurile care circulă pe rute scurte ar trebui să fie diferite de cele care merg pe distanţe mari. După ce au luat 1,2 miliarde de euro de la Deutsche Bahn, cei de la Bombardier curtează intens CFR-ul. Ei au trimis public un comunicat în care susţin că şi România s-ar putea dota cu trenuri de ultimă generaţie precum cele din Franţa şi Germania. Contractul cu Deutsche Bahn prevede livrarea a 321 de trenuri, ceea ce dă un preţ mediu pe bucată de 3,7 milioane de euro.

Este vorba de un preţ mediu, la o comandă foarte mare. Preţul este undeva între Săgeata Albastră de la Siemens, care costă cam 2,6 milioane de euro, şi vagoanele de lux ale lui Berceanu care, la o garnitură de zece ajung, la 4,5, chiar 5 milioane de euro. Numai că vagoanele de lux sunt vagoane vechi recondiţionate chiar de CFR la Griviţa, iar jumătate din Săgeţile Albastre au fost asamblate la Astra Arad. Avantajul trenurilor Bombardier faţă de Săgeţile Siemens este că primele sunt electrice, deci funcţionează cu costuri mai reduse. Numai că un eventual contract între CFR şi Bombarider ar afecta în primul rând Astra Vagoane Arad, furnizorul tradiţional de garnituri pentru CFR. Dar, în acelaşi timp, ar putea aduce comenzi altor companii din industria autohtonă de profil căci, de exemplu, la primul contract de furnizare de trenuri pentru Metrorex, Bombardier a asamblat o parte din garnituri la Electroputere Craiova. Până la urmă o negociere complexă ar putea implica şi companiile româneşti în contract.

BizBazar

×
x close