Lucrările la Autostrada Soarelui au început în urmă cu mai bine de două decenii, în 1987. Între timp însă nu au ajuns mai departe de Cernavodă. Acela este şi punctul în care şoferii sunt nevoiţi să treacă de la două benzi pe sens la una singură, pentru că autostrada se termină practic într-un mal de pământ, imediat ce traversează podul peste Dunăre.
Lucrările nu vor fi, însă, reluate mai devreme de jumătatea lunii august, întrucât contractele cu cei din construcţii au fost semnate abia în această primăvară.
Şi de această dată sursele de finanţare par să fie principala problemă. Asta deşi pachetul de finanţare depinde foarte puţin de banii de la buget, după cum a declarat recent chiar ministrul Radu Berceanu. Mai precis, costurile pentru tronsonul Cernavodă - Constanţa, respectiv pentru centura ocolitoare a municipiului se ridică la 600 de milioane de euro.
Doar 136 de milioane sunt alocaţi de la bugetul de stat, în vreme ce restul fondurilor provin la Uniunea Europeană şi de la Banca Europeană de Investiţii. Iar atâta vreme cât autostrada de centură nu este gata, traficul nu poate fi preluat spre sudul litoralului, se arată în ziarul Gândul.
Până la finalizarea autostrăzii însă, calea ferată pare să fie una dintre alternative. Numai că şi acolo se înregistrează probleme. Lucrările de modernizare a magistralei feroviare Bucureşti - Constanţa, începute în 2006, nu vor fi încheiate mai devreme de sfârşitul anului 2010, după ce finalizarea mai multor sectoare a fost întârziată.
Antena3