Evenimentul Zile scrie că în acest fel autostrada a ajuns să coste 5,6 miliarde de euro, faţă de 2,4 miliarde de euro, cât era preconizat în anul 2004.
Publicaţia notează că la renegocierea contractului cu compania americană, în 2005, nu s-a discutat şi despre preţurile la materialele de construcţii pe care Bech tel le decontează lunar.
Un document obţinut de aceasta arată că preţurile practicate în 2004 sunt valabile şi acum. Astfel, pentru fiecare metru cub de ?beton slab 15 N/ mm2?, Bechtel decontează 124,30 euro, în condiţiile în care preţul mediu de piaţă practicat de cei mai mari producători de beton din România, Lafarge şi Holcim, este de aproximativ 70 de euro.
De asemenea, materialul ?beton pentru canale fără consolidare 25 N/mm2? este decontat cu 135,07 eu ro/tonă, deşi acest produs se vinde, uzual, cu circa 90 de euro/ tonă.
În plus, în septembrie 2008, Bechtel a folosit 15.669 tone de fier beton pentru care a primit un preţ de 836,89 euro/tonă, deşi preţul mediu este de 384,79 euro/tonă, de mai bine de două ori mai mic decât cel decontat de compania americană.
Una din cele mai mari tunuri a fost dat pentru ?peisajul din vecinătatea autostrăzii?, astfel că însămânţarea cu iarbă costă statul român 1.112 euro/ mp.
Purtătorul de cuvânt al companiei americane, Bogdan Sgârcitu, susţine că preţurile includ şi alte manopere, nu doar preţul exclusiv al materialului de construcţie.
Antena3.ro