Din rovinietă, statul încasează maximum 180 milioane de euro, iar pentru întreţinerea celor 17.000 de kilometri de drumuri este nevoie de peste 500 de milioane de euro.
Pentru a acoperi acest deficit, autorităţile vor să-i taxeze pe şoferii care circulă pe autostrăzi, aşa cu se întâmplă în majoritatea statelor europene.
Până când se va introduce taxarea, Ministerul Transporturilor vrea să construiască peste 800 de kilometri de autostradă, susţin ziariştii de la Gândul.
Autorităţile asigură că, anul viitor, se va putea circula pe autostradă până la Ploieşti. Până atunci însă, sunt numeroase probleme cu actuala şosea de centură a Capitalei.
Autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti se opreşte la centură, pentru că nu mai sunt bani pentru exproprieri. Cu toate că a fost anunţată lărgirea la patru benzi în zona de nord, nu toate sectoarele au fost scoase la licitaţie, aşa că nu se poate face legătura între A1, A2 şi viitoarea A3.
Într-o primă fază, compania care va câştiga contractul de concesiune pentru construcţia autostrăzii de centură a Capitalei va prelua şi întreţinerea autostrăzii Soarelui.
Pentru a ajunge la Constanţa pe autostradă, şoferii vor plăti o taxă de acces, iar acest model se va extinde.
Ţările europene au modele diferite de taxare. În timp ce în Germania taxa este inclusă în preţul combustibilului, francezii preferă taxarea directă.
Antena3