Cel mai mult se dă vina pe dealeri care ori vând maşini puţine ori au scumpit service-ul. Statistica oficială nu consemnează în acest an decât fluctuaţii minore, de 1-2 procente, ale tarifelor de service. Unii dealerii auto spun că din contră, cele mai frecvent schimbate piese s-au ieftinit. Iar service-urile care au crescut totuşi tarifele au făcut-o pentru că asiguratorii întârzie plăţile cu lunile. De partea cealată a baricadei, asigurătorii spun că RCA-ul trebuie să se scumpească cu cel puţin 10%. Asta ca şi cum tarifele n-ar fi crescut deja semnificativ în ultimele luni.
Intervenţia autorităţilor este mai degrabă tehnică. Ea încearcă să limiteze cheltuielile firmelor de asigurări pentru a le proteja. Ca şi băncile, în ultimii ani acestea au riscat enorm din dorinţa de a avea cât mai mulţi clienţi. Acum nu mai au soluţii şi vor de la 1 ianuarie un RCA mai scump cu 10%.
În final toată lumea dă vina pe criză. Asiguratorii par a fi blocaţi financiar, blocajul lor se transmite service-urilor auto iar în final o scumpire a RCA-ului le rezolvă şi unora şi altora problemele. Din păcate cel care plăteşte în plus este cel mai puţin vinovat, cetăţeanul, care astfel suportă şi criza şi ineficienţa celor cu care are contract.
Observator