Acum un an la companiile de închiriat maşini, telefoanele sunau încontinuu, iar perioada estivală era momentul în care românii se băteau efectiv să închirieze maşini scumpe. Acum, maşinile lâncezesc în parcare.
?Cererile au scăzut cu până la jumătate. Au rămas doar clienţii foarte vechi şi cei din Statele Unite care vin aici pentru vacanţe. Recesiunea a afectat compania, dar am descoperit şi nişte nişe la care nu ne gândeam. De exemplu, să închiriem pe termen lung... pe 3 - 4 luni, chiar jumătate de an?, a spus Ionuţ Naselu, director firmă de închirieri auto.
Dacă anul trecut, să închiriezi o maşină în weekend costa de patru ori mai mult decât în timpul săptămânii, acum firmele nu mai ştiu cu ce oferte să vină.
Patronii firmelor ?rent a car? au scăzut preţurile cu până la 30%. Acum, maşinile de clasă inferioară pornesc de la 19 euro, în timp ce maşinile de lux ajung până la 100 de euro pentru o singură zi.
Chiar şi aşa preţurile au rămas mari faţă de alte ţări din Uniune. De exemplu, un Opel Corsa poate fi închiriat în Germania cu 30 de euro pe zi, iar în România, cu 35. La fel se întâmplă şi-n cazul unei limuzine care în România este, în medie, mai scumpă cu 15 euro.
?Toată lumea cere acum cea mai ieftină maşină. Din păcate, ăsta e trendul, de scădere?, a spus Daniel Niclea, administrator firmă de închiriat maşini.
Cine aduce maşina cu o oră mai târziu, plăteşte o taxă suplimentară egală cu o jumătate de zi de închiriere. O întârziere mai mare de trei ore înseamnă plata pentru o zi întreagă. În România, în acest moment, sunt peste o sută de companii care închiriază maşini.
Observator