Retailerii spun că este record de vânzări și s-au creat chiar liste de așteptare.
Pasiunea românilor față de mersul pe bicicletă s-a accentuat în timpul pandemiei.
Corneliu spune că nici nu poate, nici nu dorește să apeleze la transportul în comun și, efectiv, nu se poate "dezlipi" de bicicletă. Iar când rudele îl invită să se suie în mașină, le refuză pentru că deplasarea prin oraș, pe bicicletă, e incomparabil mai facilă.
Întrucât pandemia a schimbat multe activități economice, a apărut, neanticipat, o criză a bicicletelor în contextul cererii în creștere.
O asemenea achiziție îi obligă pe consumatori să aștepte luni întregi pentru a-şi primi bicicleta comandată.
Mircea Florescu este patronul unui magazin care vinde biciclete și spune că "industria e foarte afectată, pentru că lipsesc piesele necesare producției".
Drept consecință, vin foarte puține biciclete din fabrică, iar timpii de livrare au crescut considerabil.
"Clienții sunt, din păcate, obligați, să aștepte uneori chiar 3, până la 6 luni ca să primească produsul", spune Florescu.
Deși se discută despre precomenzi pentru anul 2022, amatorii de ciclism sunt interesați cu precădere de beneficiile pe care acestă alternativă de transport le are asupra stării de sănătate.
"Din punct de vedere al unui fost sportiv de performanta, nu pot sa spun decât ca ești in permanenta sănătos. În afara de o răceală sau mai ştiu eu ce, ai un stil de viață sănătos", argumentează Răzvan Jugănaru, antrenor de ciclism
În România se vând anual peste 600.000 de biciclete.
În Europa, specialiștii estimează că numărul de mașini vândute va fi întrecut de vânzările de biciclete până în 2030.