Cea mai mare sumă acordă unui român expropriat ajunge la aproape jumătate de milion de lei.
Este cel mai lung tronson dintre cele cinci de pe această porțiune, având o lungime de 37,4 kilometri, și se întinde între Cornetu (Vâlcea) și Tigveni (Argeș).
CNAIR a emis pentru acest tronson 676 de decizii de expropriere și despăgubiri pentru persoane fizice și companii din Argeș și Vâlcea.
Cele mai multe exproprieri, 406 la număr, sunt în patru comune din Argeș: Cepari (65), Sălătrucu (180), Șuici (110) și Tigveni (62).
Restul de 270 de exproprieri sunt în două comune din Vâlcea: Perișani (183) și Racovița (87). Valorea despăgubirilor se ridică în total la 16,1 milioane lei.
În ce privește persoanele fizice, cea mai mare despăgubire va fi acordată unei familii din județul Vâlcea şi este de 426.000 de lei. Banii vor ajunge la o familie din comuna Perișani pentru demolarea unei anexe de 565 metri pătrați.
O altă despăgubire mare va fi acordată unei familii din comuna argeșeană Sălătrucu, suma fiind de aproape 179.000 de lei și urmând a fi dată pentru demolarea unei case cu suprafața de 94 metri pătrați.
La polul opus, cea mai mică despăgubire acordată unui român este de 17,25 lei, fiind acordată pentru un teren de 15 metri pătrați, tot din comuna argeșeană Sălătrucu.
Lucrările la secțiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești trebuie finalizate în 2027
Lucrările la secțiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești trebuie finalizate cel târziu în toamna anului 2027, valoarea lucrărilor fiind de 5,3 miliarde lei fără TVA.
Asocierea Webuild - Tancrad, constructorul desemnat pentru construcția Lotului 3 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, a terminat în ianuarie 2024 studiile de teren, iar pe 15 aprilie 2024 va preda proiectul pentru obținerea autorizației de construire.
Tronsonul 3 al autostrăzii Sibiu-Pitești va avea o lungime de 37,4 kilometri (cel mai lung dintre toate cele cinci tronsoane), peste 12 kilometri de poduri, pasaje și viaducte, mai mult de 25 kilometri de lucrări de consolidare, două noduri rutiere și un ecoduct care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7.
Proiectul include și construcția unui tunel de 1,7 kilometri, la Poiana (Vâlcea), care va fi cel mai lung tunel de autostrada din România.
Tunelul este o provocare din punct de vedere ingineresc, însă și structurile, având în vedere că vor fi viaducte de până la 40 de metri.
Circa 85% din finanţarea totală pentru autostrada Sibiu-Piteşti este asigurată din fonduri europene nerambursabile, potrivit adevarul.ro.