Clienţii Bank of America, JPMorgan Chase, Citigroup, Wells Fargo, US Bank şi PNC deplâng proasta comunicare din partea băncilor, care nu au anunţat la timp că au probleme şi că accesul la conturi şi la serviciile de plată online urma să nu funcţioneze normal.
"A fost poate cea mai prost comunicată veste proastă pe care am primit-o vreodată de la o companie. Este extrem de frustrant", comentează Paul Downs, antreprenor din Bridgeport, Pennsylvania.
Băncile au fost ţinta unor atacuri de tip DDoS, hackerii inundând serverele cu trafic pentru a le scoate din funcţiune. Astfel de atacuri nu sunt sofisticate din punct de vedere tehnic şi nu presupun accesul atacatorilor la fişierele companiilor, astfel că datele clienţilor şi conturile bancare nu au fost în pericol.
Atacurile au fost revendicate de un grup de hackeri care susţin că au legături în Orientul Mijlociu. Aceştia au afirmat că au încercat să răzbune filmul anti-Islam produs în Statele Unite care a stârnit proteste în lumea arabă.
Hackerii promit că vor continua să atace companii din SUA, probabil şi din Franţa, Israel şi Marea Britanie, până când clipul video va dispărea de pe internet. Printre companiile vizate de ei se numără şi operatorii bursieri New York Stock Exchange şi Nasdaq.