Banca Comercială Feroviara S.A. a primit avizul de funcţionare de la Banca Naţională a României în luna august a anului 2009 şi a devenit operaţională în luna noiembrie a aceluiaşi an.
Strategia de afaceri a băncii vizează IMM-urile şi micro întreprinderile, acest segment având în prezent o pondere de aproximativ 80% în volumul de activitate. Orientarea băncii către IMM-uri şi micro întreprinderi are în vedere:
i) dinamica mai rapidă de creştere a acestui sector;
ii) corelarea mai strânsă cu structura patrimonială şi operaţională a băncii şi
iii) cererea în creştere de capital circulant pentru segmentul IMM şi micro întreprinderi.
Banca Comercială Feroviara S.A. oferă o gamă cuprinzătoare de produse şi servicii pentru toate categoriile de clienţi.
Banca susţine prin serviciile oferite clienţilor ciclul complet al activităţii de export, de la faza de producţie, livrare şi până la incasarea contravalorii mărfurilor. Gama de produse şi servicii dedicate activitaţii de export cuprinde toate tipurile de finanţare, serviciile de cont curent, serviciile de cash management (soluţii de incasare şi colectare, soluţii de plăţi, cont escrow, plata salariilor, carduri business), acreditive şi incasso-uri documentare, scrisori de garanţie etc.
Banca Comercială Feroviara S.A. a inregistrat in 2013 o dinamică semnificativă a finanţării activităţii economice. Portofoliul de credite al băncii a crescut in 2013 cu 50%, Banca Comercială Feroviara S.A. fiind singura instituţie de credit care a inregistrat anul trecut o creştere cu 2 cifre a creditării. În 2014 estimăm o rată de creştere a creditelor de peste 25%, ce va plasa Banca Comercială Feroviara S.A. in topul băncilor cu cea mai ridicata rată de creştere a activităţii de creditare. Indicatorii de performanţă ai băncii s-au îmbunătăţit constant, iar creditele neperformante s-au situat la nivelul de numai 1%, la aprilie 2014.
Banca Comercială Feroviara S.A. a trecut pe profit începând cu luna martie 2014. Rezultatul financiar favorabil a fost obţinut ca urmare a creşterii permanente a veniturilor şi a aplicării unei politici prudente de optimizare a costurilor operaţionale.
Banca Comercială Feroviara S.A. îşi propune să rămână o instituţie de credit de incredere, specializată pe finanţarea pe termen scurt a IMM-urilor şi a micro întreprinderilor. Reţeaua de distribuţie a bancii are 15 unităţi, în 11 oraşe importante ale ţării (Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Constanţa, Arad, Baia Mare, Craiova, Braşov, Sibiu, Oradea şi Târgu Mureş).
Ţinta pe termen lung a acţionarilor şi a întregii echipe a Băncii Comerciale Feroviara S.A. este ca această instituţie de credit cu capital integral românesc să fie o bancă de încredere pentru partenerii săi, care să furnizeze servicii de calitate şi să ofere siguranţă, transparenţă şi flexibilitate.