Defecțiunile tehnice apărute sâmbătă la bancomatele ING au apărut după un test planificat al sistemului de stingere a incendiilor, eliberarea gazului Inergen afectând grav mai multe servere și sistemul de stocare a datelor, se arată într-un comunicat al instituției remis duminică presei.
”În consecință, au fost afectate toate serviciile conectate: tranzacțiile cu cardul, operațiunile la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare și website-ul www.ing.ro. Ca urmare, o mare parte din tranzacții nu au mai putut fi procesate. De asemenea, și comunicarea cu clienții a fost mult întârziată, tot din cauza imposibilității de a accesa baza noastră de date”, mai spun reprezentanții băncii.
Totodată, ”Am activat de urgență procedurile și planurile de recuperare prevăzute pentru astfel de situații. Însă, din cauza magnitudinii și complexității defecțiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activității prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuam regulat”, se mai arată în comunicatul ING.
De asemenea, ING România aspus că va returna comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci, efectuate sâmbătă de către clienţi, şi va suporta costurile adiţionale generate de indisponibilitatea plăţilor cu cardul, în urma problemelor tehnice survenite timp de mai multe ore, când în reţeaua băncii nu a putut fi efectuată nicio operaţiune de plată atât în online, cât şi la comercianţi sau prin bancomatele băncii, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei bancare.