Antena 3 CNN Economic Avionul întârzie sau zborul se anulează? Pasagerii au dreptul la despăgubiri de sute de euro

Avionul întârzie sau zborul se anulează? Pasagerii au dreptul la despăgubiri de sute de euro

M.Z.
<1 minut de citit Publicat la 17:33 11 Mar 2017 Modificat la 17:33 11 Mar 2017
o_1bav00e3515m3l001lpk8ml15nl8.jpg
Foto: Pixabay

Clienţii companiilor aviatice au dreptul la despăgubiri, dacă avionul nu pleacă la ora programată sau în cazul în care zborul se anulează. Compensaţiile în bani variază de la 250 la 600 de euro, în funcţie de cât de mult a întârziat avionul.

Un zbor se consideră întârziat începând cu: două ore pentru zborurile de până la 1.500 km, trei ore pentru zborurile în interiorul Uniunii Europene peste 1.500 km şi pentru toate celelalte zboruri între 1.500 şi 3.500 km şi patru ore pentru zborurile de peste 3.500 km.

Dacă zborul ajunge la destinaţia finală cu o întârziere egală sau mai mare de trei ore, pasagerii au dreptul la o compensaţie fixă, stabilită conform regulilor privind compensaţia în cazul anulării, în funcţie de distanţa zborului: 250 de euro, 400 de euro sau 600 de euro.

În cazul anulării zborului, pasagerii au dreptul la: rdirecţionarea pe un alt zbor, aigurarea de mese şi băuturi răcoritoare pe timpul aşteptării, asigurarea cazării și plata unei compensaţii fixe calculată în funcţie de distanţa zborului şi de întârzierea totală la sosire.

×
Etichete: avion despagubiri
x close