Maşinile produse de grupul francez la Mioveni au reuşit să atragă un segment tot mai mare de clienţi, atât din ţările emergente cât şi din economiile dezvoltate, clienţi interesaţi să-şi cumpere o maşină la mână a doua sau şoferi care preferă să nu-şi cheltuie salariul pe un an întreg pe o maşină mai notează aceştia.
Astfel, Loganul, supranumit ”maşina de 5.000 de euro”, destinată iniţial pieţelor emergente unde puterea de cumpărare este mai redusă, s-a dovenit un real succes şi în Europa de Vest.
În Franţa, modelul care costă în prezent între 7.700 şi 10.000 de euro, în funcţie de dotări, este unul dintre cele mai bine vândute ale grupului Renault.
Cifrele arată că maşinile low-cost sau entry-level au reprezentat circa 30% din vânzările companiei şi au generat o marjă de profit operaţional de peste 6%, superioară mediei de 2,6% a grupului.
Secretul, scrie sursa citată, este designul simplu, folosirea unor piese mai ieftine, de la modelele mai vechi ale Renault şi politica de vânzări care nu le permite retailerilor să ofere discounturi.
Cu toate acestea, Renault se poate aştepta la concurenţă din partea altor contructori interesaţi de segmentul low-cost, precum Volkswagen, susţin experţii. ”Alţi producători de maşini încep să-şi dea seama cât de profitabilă este strategia Renault”, a precizat Kristina Church, analist Barclays Capital.
Esenţial pentru strategia maşinilor entry-level de la Renault este raportul design-preţ. Astfel, inginerii care dezvoltă modelele grupului trebuie să caute componente simple, de bază şi materiale maleabile, utilitatea fiind mai importantă decât tehnologia de ultimă oră.
Reprezentanţii grupului plănuiesc să producă maşini chiar şi mai ieftine. ”Oferta noastră low-cost nu este destul de low-cost. Lucrăm la dezvoltarea unei platforme care va fi ultra low-cost”, a declarat luna trecută Carlos Ghosn, CEO Renault.