Antena 3 CNN Economic Auto Volkswagen prezintă BlueSport, roadsterul care consumă 4,3 litri şi atinge 226 km/h (FOTO)

Volkswagen prezintă BlueSport, roadsterul care consumă 4,3 litri şi atinge 226 km/h (FOTO)

2 minute de citit Publicat la 19:28 15 Iun 2009 Modificat la 19:28 15 Iun 2009
Volkswagen prezintă BlueSport, roadsterul care consumă 4,3 litri şi atinge 226 km/h (FOTO)
Volkswagen a prezentat prototipul BlueSport un roadster capabil să atingă 226 kilometri la oră şi care consumă 4,3 litri de motorină la 100 de kilometri. Da, aceasta este media de consum cu care se laudă cei de la VW. De asemenea, şi emisiile de CO2 sunt scăzute: 113 g/km. BlueSport respectă normele Euro 6 care vor intra în vigoare în 2014.

Prototipul cu două locuri, BlueSport, măsoară 3,99 metri în lungime iar propulsia este asigurată exclusiv de motoare TDI sau TSI supraalimentate, care asigură un consum redus şi performanţe ridicate.

Motorul Clean Diesel (TDI) dezvoltă 132 kW / 180 CP, dispune de injecţie Common-Rail şi catalizator de stocare NOx. La 1.750 rotaţii/minut, propulsorul turbo de 2,0 litri dezvoltă un cuplu motor maxim de 350 newton-metri. Această performanţă corespunde forţei dezvoltate de un motor pe benzină cu şase cilindri de aproximativ 300 CP. Cutia de viteze cu dublu ambreiaj şi 6 trepte realizează transferul de forţă către roţile din spate. Cuplarea se realizează automat sau cu ajutorul padelelor de la nivelul volanului.



Maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,6 secunde, iar viteza maximă este de 226 km/h. Performanţele se datorează atât motorului, care este montat central, cât şi greutăţii scăzutre a maşinii ce cântăreşte mai puţin de 1.200 kilograme mulţumită materialelor folosite la construcţia sa (printre care aluminiul). De asemenea, softtopul din material textil cântăreşte şi el foarte puţin, doar 27 de kilograme.

Printre tehnologiile cu care este dotat BlueSport se numără sistemul automat de pornire/ oprire şi recuperarea energiei. În cazul în care prototipul Blue­Sport se opreşte de exemplu la semafor, se realizează şi o oprire automată a motorului. Când se face verde, este suficientă atingerea pedalei de acceleraţie pentru ca motorul să pornească pe loc.



În regim urban sistemul reduce consumul de carburant cu până la 0,2 litri de carburant la 100 de kilometri. În mod suplimentar, în special la decelerarea prototipului BlueSport, alternatorul generează energie care este acumulată în bateria autovehiculului (recuperare), ceea ce permite degrevarea motorului şi reducerea suplimentară a consumului.

Designul prototipului BlueSport în nuanţă Flexsilver şi cu un plafon din material textil de culoare portocalie este rezultatul eforturilor depuse de echipa condusă de Klaus Bischoff (director de design al mărcii Volkswagen) şi de Thomas Ingenlath (director de design al centrului Potsdam).



?Designul prototipului BlueSport reprezintă o sinteză perfectă între tehnologie şi estetică. Forma este foarte bine conturată, fiind restrânsă la elementele esenţiale; caroseria în sine este suplă şi prezintă o structură lineară?, a declarat Klaus Bischoff.

?Din această caroserie ies în evidenţă pasajele roţilor rotunde, în relief tridimensional la fel ca în cazul unei sculpturi. Suprafeţele radiale, canturile şi punctele de intersecţie subliniază roţile şi, prin aceasta, agilitatea prototipului BlueSport. Admisiile laterale pentru aer reprezintă o caracteristică pentru dispunerea centrală a motorului, designul cu dimensiuni reduse reprezintă expresia vizuală a greutăţii sportive reduse a modelului?, a afirmat Thomas Ingenlath.



Pentru că prototipul a fost foarte bine primit la salonul auto de la Detroit, atât de presa de specialitate cât şi de public, este foarte posibil ca, în curând, roadster-ul Volkswagen BlueSport să fie produs în serie.



Antena3.ro

×
x close