Noul Polo a crescut semnificativ pe lăţime, în schimb înălţimea a fost redusă, asigurând astfel un raport nou, mai dinamic, între proporţii, şi oferind spaţiu pentru cinci persoane. Designul este marcat de linii bine definite, precise, fără ornamente de stil care să fie depăşite foarte repede.
?Am preluat conceptul suveran al modelului Golf la clasa mai mică. Pentru a asigura un preţ de bază redus, designerii, proiectanţii şi producătorii au cooperat într-o manieră unică până în prezent. Nu va exista un alt model în această clasă care să beneficieze de dezvoltarea şi calitatea oferită de noul Polo?, subliniază prof. dr. Martin Winterkorn, preşedintele consiliului de administraţie al Volkswagen AG, vorbind despre filozofia noului Polo.
În primul an vor fi disponibile şapte variante de motorizare ? patru pe benzină şi trei diesel ? cu un volum de putere cuprins între 44 kW / 60 CP până la 77 kW / 105 CP. Potenţialul oferit de noile motoare TDI este demonstrat cu titlu reprezentativ de modelul Polo 1.6 TDI cu 66 kW / 90 CP: În versiunea Polo BlueMotion, se remarcă prin consumul mediu de 3,8 litri la 100 kilometri şi emisii de 96 g/km CO2 fiind în prezent modelul cu cinci locuri cu cel mai redus consum şi cu cel mai mic nivel de emisii de noxe din lume, potrivit Volkswagen.
În privinţa măsurilor de siguranţă, versiunea Polo Europe Edition va beneficia în producţia de serie de programul electronic de stabilitate ESP cu sistem de asistenţă la pornirea în rampă, mai multe airbarguri, inclusiv airbag combinat la nivelul capului şi al toracelui, precum şi tetiere de protecţie împotriva traumatismelor produse prin impact (pentru locurile din faţă), trei tetiere pentru locurile din spate, precum şi sisteme de prindere Isofix pentru scaunele de copii.
Volkswagen susţine că a modificat complet şi interiorul noului Polo. Astfel, au fost aplicate principii de ergonomie ideală, fiind preluate şi instrumente de bord cu lumină albă de fundal, ca şi la Golf. La noua generaţie a modelului Polo este afişată digital şi cantitatea de carburant disponibilă. Se disting şi noile sisteme radio şi cele de radionavigaţie, precum RNS 310 cu Touchscreen.
Noul Polo va fi disponibil în România din iunie 2009. În Germania, va putea fi achiziţionat la un preţ de pornire de 12.150 euro (pentru versiunea cu trei uşi).
Iată şi alte premiere ale Salonului Auto de la Geneva:
Antena3.ro