Directorul mărcii Volkswagen în România, Matei Albulescu, a declarat că ţinta de vânzări pentru acest an este de 800 - 1.000 de unităţi pentru cea de-a şasea generaţie Golf, iar pentru anul 2009 este de 4.600 de maşini. ?Noul Golf VI întruneşte toate calităţile maşinilor din clasa compact, care trebuie să fie confortabile, bine construite şi în acelaşi timp să aibă şi un consum redus?, a spus Matei Albulescu.
În plus ?maşina este complet nouă în privinţa confortului exterior şi interior iar motorizările sunt Euro 5 în totalitate, ceea ce constituie o premieră în România, urmând ca de la anul să avem şi noul motor 1,2 FSI, de 105 cai putere, cu un consum evident mai redus?, a mai spus directorul Volkswagen România.
În privinţa crizei economice, directorul Porsche România, Brent Valmar, a spus că Volkswagen nu este afectat nici pe departe ca alte mărci auto germane, singurul rezultat fiind ?o slăbire a ritmului producţiei?.
Golf VI vine echipat cu patru motoare pe benzină, de 1,4 litri (80 CP), 1,6 litri (102 CP) şi 1,4 litri supraalimentat (122 CP), respectiv 1,4 litri supraalimentat de 160 Cai Putere.
Primul motor poate fi combinat exclusiv cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, iar pentru cel de-al doilea propulsor sunt disponibile atât o cutie manuală cu cinci trepte cât şi una automată (DSG) cu şapte trepte. Propulsoarele pe benzină de 122 şi 160 cai putere pot avea o cutie de viteze manuală cu şase trepte sau una automată cu şapte trepte.
Cele două motorizări diesel, ambele de 2 litri, dezvoltă 110, respectiv 140 CP. Propulsorul diesel de bază poate avea o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, în timp ce pentru motorul mai puternic sunt disponibile atât o variantă de transmisie manuală cu şase rapoarte, precum şi una automată cu şapte trepte.
Vânzările de autoturisme Volkswagen în România au crescut cu 55,3% anul trecut, comparativ cu 2006, de la 15.004 la 23.315 unităţi. În primele opt luni din acest an au fost livrate 14.165 automobile Volkswagen în România, cu 4,6% mai puţine decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost vândute 14.861 de automobile ale mărcii. La sfârşitul anului 2007 maşinile Volkswagen deţineau o cotă de piaţă de 7,4% în România, în timp ce după primele opt luni din 2008 marca germană deţinea 7,1% din piaţa totală de autoturisme.
Foto: Antena3.ro
Florin Tulbure, Antena3.ro