Volkswagen
a prezentat un prototip hibrid al celebrului model Golf, ca urmare a
unui program guvernamental al Germaniei, numit ?Fleet Test:
electric drive vehicles?, anunţă Worldcarfans.com. Motorul
maşinii a fost denumit ?TwinDrive?. Proiectul este menit a
încuraja dezvoltarea automobilelor electrice care folosesc
surse de energie regenerabilă (a luminii solare, a vânturilor
sau a apelor curgătoare).
Această iniţiativă a guvernului
german a adunat la un loc opt giganţi ai industriei din ţară, care
au colaborat pentru a proiecta 20 de autmobile care folosesc
motorizarea ?Twin Drive?. Volkswagen şi-a asumat răspunderea de
a conduce acest proiect, oficialii companiei declarând că ?vom
investi mai multe zeci de milioane pentru dezvoltarea acestei
tehnologii?, potrivit Prof. Dr. Winterkorn, directorul VW.
În
acelaşi timp, ministerul german al Mediului va contribui, de
asemenea, cu mai multe milioane de euro la studiul care se va afla în
desfăşurare până în 2012.
?Testarea flotei
(nr ? eng. fleet) va aduce o importantă contribuţie în
unificarea mobilităţii cu protecţia mediului ca rezultat al
cooperării dintre companiile auto şi industriile care se ocupă cu
producţia bateriilor şi a energiilor?, a declarat Ministrul
Federal al Mediului, Sigmar Gabriel.
Acesta a subliniat că
?pentru prima oară, producătorii de energii s-au unit cu cei care
le consumă pentru a forma o puternică alianţă. Dacă acest test
este un succes, va fi considerat un semnal pozitiv, la nivel mondial,
pentru protecţia mediului înconjurător?.
Golful Twin
Drive prezentat de Volkswagen în cadrul acestui proiect produce
176 de cai putere şi foloseşte un sistem inteligent de operare care
alege modul optim de operare, în funcţie de rută şi
situaţie, oferind cea mai eficientă combinaţie între motorul
electric şi cel cu combustie.
Sistemul Twin Drive este unul
exact invers faţă de motorizarea hibridă obişnuită, motorul
diesel (sau pe benzină) acţionând ca ?secundul? celui
electric. Motorul electric are o autonomie de 50 de kilometri, fiind
destinat în special oraşelor.
În afara lor intră
în acţiune propulsorul diesel sau pe benzină, pentru o mai
mare ?rază de acţiune?.
În ceea ce priveşte
consumul, nu au fost făcute publice cifre oficiale. Singurul indiciu
a fost furnizat prin parcurgerea distanţei de 100 de kilometri între
Postdam, centrul Berlinului şi înapoi.
Golful a
consumat în acest caz electrcitate de numai 8 kw şi 2,5 litri
de combustibil. Volkswagen speră că în 2010 va prezenta primul automobil complet electric, Golful TwinDrive fiind considerat primul pas în acest sens.
Fotografii: Worldcarfans.com
Antena3.ro