Acesta va fi înlocuitorul modelului Golf R32, şi al motorului de 3,2 litri cu şase cilindri, noul Golf R întrecând astfel aşteptările. Dezvoltă 266 cai, propulsorul fiind cu 8% mai puternic faţă de generaţia precedentă, şi va avea un cuplu de asemenea mai mare, cu 4,5%, ajungând acum la 320 Nm disponibili de la 2.500 rpm. Timpul de la 0 la 100 de kilometri la oră este acum de 5,7 secunde, cu transmisie manuală, mai bine cu o secundă faţă de R32. Împreună cu cutia automată DSG, Golf-ul R ajunge la 100 km/h în 5,5 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.
La capitolul consum de combustibil, utilizândnd cutia DSG, maşinii îi trebuie doar 8,5 litri la suta de kilometri, o îmbunătăţire considerabilă de la 10.7l/100km. Emisiile de CO2 sunt acum mai mici cu 22%, fiind de 199 g/km. Ca şi R32, Golf R este de asemenea un model cu tracţiune integrală.
VW Golf R include şi o serie de echipamente, precum luminile de zi LED, stopurile LED şi faruri Bi-Xenon. Evacuarea finală montată central are două ţevi cromate. Şasiul adaptabil poate fi reglat în trei feluri: "Normal," "Comfort" şi "Sport", cu o gardă la sol scăzută acum la 25 milimetri.
Discurile ventilate de frână şi etrierele vopsite în negru glossy se află în spatele jantelor Talladega de 18 inch din aliaj. Sunt disponibile, de asemenea, şi jante de 19 inch vopsite în argintiu şi negru.
La interior, designerii au inclus elemente din piele combinate cu micro-fibre. Au fost instalate scaune sport, plus o serie de inscripţionări ?R?. Nu a fost anunţat deocamdată un preţ pentru Volkswagen Golf R 2011.
Pentru mai multe amănunte despre VW Golf R 2011, click pe Comunicatul de presă (pdf)
Antena3.ro