Sute de kilometri de autostrăzi, drumuri care îţi taie respiraţia - toate fac din România o destinaţie de vis... doar pe hârtie. Asta pentru că realitatea se zbate între gropi şi muuuulţi bani aruncaţi în proiecte care nu s-au materializat, în ciuda promisiunilor.
Deşi se plănuia ca Transfăgărăşanul - unul din cele mai frumoase drumuri din ţară - să fie deschis pe o perioadă mai lungă de timp, din cauza "procedurilor" va fi închis şi anul acesta din noiembrie până la mijlocul verii.
Oficiali ai CNADNR au fost întrebaţi, joi, într-o conferinţă de presă la Sibiu, de ce nu au mai fost începute lucrările de construcţie pe Transfăgărăşan, anunţate de fostul ministru al Transporturilor Dan Şova în luna mai şi care aveau menirea de a ţine acest drum deschis mai multe luni pe an.
"Nu au început lucrările şi, din păcate, timpul favorabil pentru lucrările pe Transfăgărăşan s-a terminat. A fost o problemă de autorizaţie de construire, nu am reuşit să prelungim autorizaţia. Avem promisiuni ca săptămâna viitoare să scoatem autorizaţia de construire, dar din păcate pentru Transfăgărăşan este prea târziu", a declarat Adriana Nicula, director regional Braşov al CNADNR.
Ea a explicat că a existat o autorizaţie de construcţie, dar nu au existat banii necesari şi, până când a fost alocată suma pentru lucrări, a expirat autorizaţia de construcţie.
"Din păcate, timpul nu mai este în favoarea Transfăgărăşanului, dar asta nu înseamnă că nu putem începe la anul în forţă şi din timp. Să nu începem în august, ci în iunie, iulie, când se vor putea face lucrări", a declarat Adriana Nicula.
Potrivit acesteia, pe durata lucrărilor, circulaţia pe Transfăgărăşan nu se va închide, ci vor exista restricţii.
În luna mai, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Dan Şova, şi oficiali ai CNADNR anunţau că pe Transfăgărăşan vor începe lucrări de amploare, astfel încât acest drum să fie închis "maximum trei luni pe an", valoarea totală a lucrărilor programate pe versantul nordic fiind de 67 de milioane de lei.
"Avem pe DN 7C - Transfăgărăşan - o serie de reparaţii la partea carosabilă, badijonările pe suprafeţele poroase, decolmatări şi desfundări de şanţuri şi rigole. Fireşte că Transfăgărăşanul solicită lucrări mai ample. E vorba despre o serie de lucrări de protecţie care ar putea ajuta ca Transfăgărăşanul să nu mai stea deschis doar patru luni pe an şi să fie deschis mult mai mult timp", declara Şova.
Directorul regional Braşov al CNADNR, Adriana Nicula, spunea că era încheiat deja un contract cu o firmă din Portugalia care urma să realizeze lucrări ample pe versantul nordic al Munţilor Făgăraş, în judeţul Sibiu, între Bâlea Cascadă şi Bâlea Lac.