Cererea a fost deosebit de scăzută în SUA, Europa şi Japonia din cauza crizei economice globale. Cu toate acestea, purtătorul de cuvând al companiei, Hideaki Homma, a declarat că actualele condiţii de piaţă sunt foarte sevre, dar obiectivul Toyota este de ajunge la 8,5 milioane unităţi vândute până la sfârşitul anului.
În ultima perioadă compania niponă s-a aflat într-o competiţe strânsă cu General Motors Corp. Pentru a deveni numărul unu mondial la vânzări. Anul trecut, grupul Toyota, cu Daihatsu Motor Co. şi camioanele Hino Motors Ltd. ? a vândut 9,366 milioane vehicule, foarte aproape de cele 9,37 milioane ale GM. Nikkei apreciază că în acest an grupul Toyota va vinde 9,3 milioane unităţi.
Din 2003, Toyota a înregistrat vânzări care au presupus creşteri anuale de circa 500.000 de unităţi, acumulând recorduri consecutive, timp de zece ani.
În plus, profitul Toyota Motor Corp. Este de aşteptat să scadă la jumătate în anul ce se încheie în luna martie 2009.
Antena3.ro