Antena 3 CNN Economic Auto Vânzările Peugeot au scăzut în 2012 cu 16,5%

Vânzările Peugeot au scăzut în 2012 cu 16,5%

M.T.
1 minut de citit Publicat la 15:34 09 Ian 2013 Modificat la 15:34 09 Ian 2013
Vânzările Peugeot au scăzut în 2012 cu 16,5%
Foto: Intact Images/EPA
Producătorul francez Peugeot a anunţat miercuri că vânzările sale în 2012 au scăzut cu 16,5%, informează AFP.

Principalele motive pentru scăderea vânzărilor în ultimul an sunt criza economică din sudul Europei şi suspendarea activităţii în Iran, care au atârnat mai mult în balanţă decât cererea importantă din Rusia şi China.

Cu toate acestea, oficialii Peugeot sunt optimişti că, în 2013, vânzările vor creşte, arată sursa citată.

În 2012, vânzările pe plan mondial ale grupului PSA Peugeot Citroen au scăzut la 2,97 milioane de maşini, faţă de 3,55 milioane de unităţi vândute în 2011.

În comunicatul oficial al companiei, se arată că „sudul Europei, acolo unde PSA Peugeot Citroen are o prezenţă importantă, a fost lovit cel mai puternic, vânzările scăzând cu 13,3% în Franţa, 14,9% în Spania şi 20,9% în Italia”.

De asemenea, decizia de „suspendare a activităţii în Iran din luna februarie a avut un impact asupra vânzărilor grupului în 2012”. În 2011, Peugeot vându-se aproape 460.000 de maşini în această ţară.

Cele mai importante creşteri ale vânzărilor s-au înregistrat în Rusia şi China, ţări în care Peugeot are fabrici. În Rusia s-a înregistrat o creştere de la 7,4%, în timp ce vânzările din China au crescut cu 9,2%.

Peugeot a reuşit să-şi reducă dependenţa din Europa, vânzările din celelalte părţi ale lumii crescând până la 38% din total în 2012, faţă de 33% în anul precedent, obiectivul fiind ajungerea la un procent de 50% până în 2015.

Pentru atingerea acestei ţinte, foarte importantă este extinderea fabricii din Porto Real (Brazilia), care ar urma să-şi dubleze capacitatea de producţie până în 2015.


×
x close