Anul trecut, GM a vândut 9,714 milioane autoturisme şi camionete, cu 417.000 vehicule mai mult decât în 2012, în condiţiile în care vânzările de pe piaţa chineză au crescut cu 11% iar pe piaţa din SUA vânzările s-au majorat cu 7%.
Astfel, GM a depăşit Volkswagen, care săptămâna trecută a anunţat că în 2013 vânzările sale au crescut cu 5%, până la 9,7 milioane vehicule, însă această cifră include şi vânzările de camioane MAN şi Scania.
„O piaţă auto sănătoasă în SUA şi China, precum şi lansarea cu succes de noi produse de către mărcile noastre globale au stat la baza creşterii GM în 2013 şi ne permite să facem faţă condiţiilor dificile din Europa şi unele părţi din America de Sud şi Asia”, a declarat directorul financiar de la GM, Dan Ammann.
Anul trecut, GM a vândut 3,23 milioane vehicule în SUA, în creştere cu 7%, şi 3,16 milioane vehicule în China, creştere de 11%.
Toyota, GM şi Volkswagen sunt într-o concurenţă acerbă pentru postul de cel mai mare constructor auto mondial. În perioada ianuarie-septembrie 2013, Toyota a vândut 7,41 milioane vehicule la nivel mondial, un avans de aproximativ 160.000 de unităţi faţă de GM.
Toyota urmează să dea publicităţii cifrele privind vânzările pe 2013 abia la finele acestei luni.