Vânzările de vechicule au scăzut în primele 11 luni ale acestui an cu 7%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Românii au cumpărat puţin peste 100.000 de maşini, în condiţiile în care şi producătorii au livrat cu 10% mai puţine autoturisme decât anul trecut.
Cea mai mare scădere a înregistrat-o livrările de autoturisme. În primele 11 luni ale anului s-au vândut doar 89.000 de maşini, în declin cu 10,5% faţă de 2010.
Totuşi, ca un paradox, luna noiembrie a fost una bună pentru dealeri. Comparativ cu octombrie, au fost vândute mai mult de 11.600 de vehicule, adică în plus cu 10,7%.
O creştere de 5,3 procente a înregistrat şi piaţa autoturismelor din care au fost comercializate mai mult de 10.100 de bucăţi.
În ciuda declinului, piaţa autocamioanelor şi a maşinilor de transport marfă a crescut în 2011. Astfel, au fost vândute cu aproape 23% mai multe vehicule comerciale decât în 2010. Reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule spun însă că evoluţia bună nu se datorează îmbunătăţirii situaţiei financiare a firmelor, ci faptului că era necesară înnoirea flotelor de maşini.
În 2011, cea mai vândută marcă este Dacia, cu aproape 30.000 de unităţi vândute, urmată de Volkswagen cu 10.606 unităţi şi Renault cu 8.200 de maşini.