În ceea ce privește producția națională de autovehicule, datele citate relevă faptul că, în luna februarie 2015, s-au produs 35.222 unități, cu 5,8% mai puține decât în luna similară din anul anterior. Cumulat cu luna ianuarie, producția totală consemnată în primele două luni ale anului a ajuns la 69.056 unități, cu 1,5% sub nivelul din intervalul similar din 2014. Dintre acestea, 58.297 sunt produse de Dacia și 10.759 de Ford.
Volumele cele mai mari le-au înregistrat modelele Dacia Duster, dintre care au fost fabricate 27.364 de unități (cu 23,7% mai mult decât în 2014), urmate de Dacia Logan (14.567 unități), Ford B-MAX (10.759 unități), Dacia Sandero (9.641 unități) și Dacia Logan MCV (6.725 unități).
Vânzările de mașini au înregistrat, în ianuarie — februarie, un volum total de 12.654 unități, mai multe cu 15,9%, în comparație cu primele două luni din 2014, cifră în interiorul căreia autoturismele au consemnat un plus de 14,6%.
Pe segmentul autoturismelor, topul pe mărci, în luna februarie 2015, este condus de Dacia, cu 3.441 unități vândute (33,5% din total), urmată de Skoda (1.134 unități, 11% din total), Volkswagen (1.108 unități, 9,8% din total), Ford (650 unități, 6,3%), Renault (599 unități, 5,8%) și Opel (440 unități, 4,3%).
Pe modele, cu cele 1.339 unități, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele două luni din acest an, urmat de Dacia Duster, Dacia Sandero, Skoda Octavia și Logan MCV.
La capitolul exporturi, cu cele 63.409 unități raportate în primele două luni din acest an, se consemnează o creștere totală de 3,5% față de perioada similară din 2014. Cel mai exportat model, în ianuarie și februarie 2015, a fost Dacia Duster (26.522 unități), urmat de Dacia Logan (11.812 unități) și de Ford B-MAX (10.578 unități). APIA precizează că aproape 92% din producția națională realizată în primele două luni din 2015 a fost exportată, comparativ cu 87%, cât s-a înregistrat anul trecut.
În funcție de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața cu o pondere care ajunge la 62,8%, relativ similară cu cea care se înregistra în februarie 2014 (62,2%), opt mărci, respectiv șase modele având o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie (62,8%).
"În ceea ce privește norma de poluare a autovehiculelor comercializate, putem observa faptul că, deși obligativitatea pentru Euro 6 este de la 1 septembrie 2015, sunt deja mărci care oferă astfel de motorizări. Mai concret, din totalul modelelor vândute în primele două luni din 2015, circa 14% sunt autoturismele cu motoare Euro 6, în timp ce, în perioada similară din 2014, acest procentaj era de numai 1,4%', se arată în analiza APIA.
La nivel european, la început de an s-a înregistrat o creștere pe segmentul de autoturisme de 7%, comparativ cu anul 2014. Pe cele două grupe de țări analizate (EU15 și EU13), majorările sunt de 7,4%, respectiv de 3,1%.