Irlandezii au cumpărat în primele nouă luni ale acestui an peste 2.400 de automobile marca Dacia, în creştere cu 111% în ritm anual, informează cotidianul Irish Independent, citat de Agerpres.
Aceste cifre fac din subsidiara Renault marca cu cel mai puternic ritm de creştere de pe piaţa din Irlanda.
Succesul înregistrat de Dacia i-a făcut pe directorii de la subsidiara irlandeză a grupului Renault să compare marca auto românească cu succesul înregistrat de companiile low cost din alte industrii, precum compania aeriană Ryanair sau grupul de distribuţie Lidl.
„Poate în urmă cu câţiva ani nu era ceva normal să zbori cu Ryanair sau să îţi faci cumpărăturile la Lidl sau Aldi, însă lucrurile stau altfel în prezent. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul Dacia”, a declarat directorul de operaţiuni din Irlanda al Renault Group, Patrick Magee.
„Oamenii ştiu care este valoarea banilor, iar în cele din urmă totul se reduce la accesibilitate”, a explicat Magee.
Se estimează că Dacia va contribui cu până la 30 de milioane de euro la vânzările de 120 de milioane de euro pe care Renault Group se aşteaptă să le înregistreze pe piaţa din Irlanda în acest an.
Pe termen mediu, marca Dacia şi-a propus să ajungă la o cotă de piaţă de 4-4,5% în Irlanda.