Vânzările Dacia au crescut cu 16,5% în primul semestru faţă de perioada similară a anului trecut, la circa 211.400 unităţi, cu evoluţii pozitive în toate regiunile, datorită succesului Duster, dinamicii mai bune a modelelor Lodgy şi Dokker şi noilor variante Logan şi Sandero, a anunţat Renault, potrivit Mediafax.
Astfel, marca Dacia a reprezentat în primele şase luni ale anului 16,2% din vânzările Renault, potrivit unui comunicat publicat vineri de grupul francez.
Vânzările de autoturisme Dacia au crescut în perioada analizată cu 16,2%, la 200.100 unităţi, în timp ce livrările de vehicule comerciale uşoare au avansat cu 21%, la 11.300 modele.
În ceea ce priveşte modelele Dacia, vânzările noii variante a Sandero au crecut pe toate pieţele, printre care Belgia (99%), Spania (61%), Turcia (35%), Franţa (32%) şi Italia (32%), se arată în comunicat.
Totodată, modelul Duster a înregistrat la nivelul grupului, fiind comercializat sub mărcile Renault şi Dacia, vânzări de 188.868 unităţi, în urcare cu 50%, cu un succes semnificativ în India, unde Renault a devenit cea mai mare marcă europeană.
Vânzările grupului Renault la nivel global au scăzut însă în perioada analizată cu 1,9%, la 1,302 milioane autovehicule. Pe segmentul autoturismelor, grupul a înregistrat vânzări de circa 1,14 milioane unităţi, în stagnare faţă de prima jumătate a anului trecut. În trimestrul al doilea, grupul a consemnat o creştere cu 0,7% a vânzărilor la nivel global, precizează Renault.
Constructorul francez notează că marca Dacia a înregistrat în Europa o cotă de piaţă de 2%, cumulat pe autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, în urcare cu 0,4 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cea mai puternică creştere în rândul mărcilor prezente pe continent în prima jumătate a anului.
Creşterea se datorează în principal condiţiilor economice dificile de pe continent, care fac mai atractive maşinile low-cost.