'Cumpărătorii sunt prudenți cu achizițiile. Problema emisiilor de dioxid de carbon a afectat mai mult încrederea în produsele VW decât problema oxidului de azot', a declarat Bernd Osterloh.
Volkswagen a recunoscut că a falsificat rezultatele testelor de emisii poluante în SUA astfel încât mașinile cu motoare diesel apăreau cu emisii mai scăzute de oxid de azot, substanță care provoacă boli respiratorii și afectează mediul. Computerul mașinii funcționează astfel încât reduce nivelul emisiilor de oxid de azot din țeava de eșapament, în timpul testelor. Softul a fost utilizat mulți ani pentru a permite VW să treacă testele mai stricte privind emisiile din SUA și este posibil să fi fost utilizat și în Europa.
În 3 noiembrie, VW a admis că a subestimat consumul de combustibil și nivelul emisiilor de dioxid de carbon pentru aproximativ 800.000 de mașini, mărcile VW, Seat, Skoda și Audi, vândute în Europa. Aceste dezvăluiri privind economia de combustibil și nivelul emisiilor de dioxid de carbon, care, conform VW, reprezintă un risc economic evaluat la aproximativ două miliarde de euro, au adâncit criza cu care se confruntă grupul german.
Vânzările globale ale grupului Volkswagen au scăzut cu 3,5% în octombrie dar au crescut cu 0,5% în Germania. Conducerea companiei germane a dezmințit informațiile privind declinul comenzilor și al vânzărilor, în urma scandalului emisiilor.
Osterloh, care este și membru în comitetul boardului de supervizare al VW, a avertizat că angajații s-ar putea confrunta cu riscuri dacă declinul comenzilor va persista. 'Locurile de muncă sunt sigure numai dacă vindem mașini. Dacă nu vindem mașini, vom fi în dificultate', a adăugat șeful consiliului angajaților VW.
Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 miliarde de euro din capitalizarea bursieră.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.