Antena 3 CNN Economic Auto Un pas spre viitor. Audi se pregăteşte să construiască maşini care se conduc singure

Un pas spre viitor. Audi se pregăteşte să construiască maşini care se conduc singure

N.B.
2 minute de citit Publicat la 12:31 09 Ian 2013 Modificat la 12:31 09 Ian 2013
Un pas spre viitor. Audi se pregăteşte să construiască maşini care se conduc singure
Audi pregăteşte maşina care se conduce singură, un concept prezent pe piaţa automobilelor de mulţi ani, pentru care mulţi constructori au făcut cercetări şi au dezvoltat sisteme automate, dar care pare departe de realizare, scrie Autoweek.

Prezent la la Las Vegas, în cadrul Consumer Electronics Show 2013 (CES), şeful departamentului pentru dezvoltarea electronicelor de la Audi, Ricky Hudi, a anunţat că producătorul german a obţinut licenţă în statul Nevada pentru a construi şi testa maşini care se conduc singure.

Audi este primul constructor de maşini care primeşte o astfel de licenţă, anterior, doar Google avea privilegiul de a construi şi testa sisteme pentru un autovehicul auto-pilotat.

Relaţia dintre Audi şi tehnologia necesară unei maşini care se conduce singură este mai veche. Compania a fost prima care a integrat Google Steet View în sistemele de navigaţie, numeroase modele, incluzând A7 şi A8, au capacitatea de a se transforma în hot-spot-uri WiFi, iar tehnologia 4G LTE va fi adăugată până la sfârşitul anului pentru a desăvârşi sistemul de navigaţie on-line al maşinilior.

La CES, Audi a prezentat funcţii importante ale noilor sisteme electronice prezente în maşinile produse începând cu acest an, printre care se numără conectivitatea, HMI (human-machine interface), infotainment şi, cea mai importantă, "şofatul asistat", pe care au şi prezentat-o într-un simulator.

"Şofatul asistat" este, de fapt, denumirea pe care a găsit-o Hudi pentru programul de auto-pilotare dezvoltat de Audi. Prin simpla apăsare a unui buton, maşina începe să se conducă singură, identifică benzile, monitorizează traficul, densitatea maşinilor pe şosea şi permite şoferului să se relaxeze, să dea un telefon, sau chiar să se uite la un film. În cazul în care şoferul vrea să intervină, tot ce are de făcut este să apese pedalele sau să mişte de volan şi maşina revine sub controlul uman.

Sistemul utilizează, în mare parte, tehnologie deja existentă cum ar fi schimbarea asistată a benzii, parcarea automată, cruise control adaptabile, detectarea coliziunilor şi alte câteva tehnologii noi care identifică semnele de circulaţie.

"Nu le spuneţi maşini autonome", a spus Ricky Hudi, şoferul nu va fi ca un pilot de avion care supraveghează pilotul automat pe întreaga perioadă a zborului, el va fi, în continuare, responsabil pentru modul în care se comportă maşina sa.

"Şofatul asistat va fi gata deceniul acesta", a declarat preşedintele Audi SUA, Scott Keogh, încercând să evite întrebările despre data lansării sistemului, anunţând, de asemenea, că prima ţară care va beneficia de aceste maşini va fi Japonia, unde populaţia este mai înclinată către folosirea noilor tehnologii pentru a îmbunătăţi viaţa cotidiană.

×
Etichete: audi ces
x close