Maşina roşie de curse, deţinută de colecţionarul Paul Pappalardo din Greenwich, Connecticut, a fost cumpărată în septembrie de o persoană a cărei identitate a rămas secretă, într-o tranzacţie privată, au declarat trei traderi care au confirmat achiziţia şi preţul, pentru Bloomberg News, informează Mediafax.
Preţul este cu 49% mai mare decât cel plătit anul trecut pentru un alt automobil 250 GTO.
Valoarea maşinilor clasice, în special Ferrari din anii `50 şi `60, continuă să crească, atrăgând noi entuziaşti, investitori şi speculatori, fapt care provoacă temeri legate de formarea unei bule speculative pe piaţă.
"În prezent, se consideră că GTO este maşina de top. Esta ca Mona Lisa. Are mister. Dacă ai GTO, ai o colecţie grozavă", a declarat Don Williams, analist al Blackhawk Collection.
Maşina a fost cumpărată de Pappalardo în 1974, a fost restaurată şi a fost condusă de colecţionar în multe curse de maşini istorice, inclusiv la Le Mans Classic în 2002.
Ferrari 250 GTO, creat în 1962 pentru a concura la curse precum cea de la Le Mans, este cea mai dorită şi scumpă maşină, fiind produse numai 39 de exemplare.
O versiune vopsită în culoarea mărului verde, produsă pentru pilotul britanic de curse Stirling Moss, a fost vândută într-o tranzacţie privată în iunie 2012, pentru suma record la acea dată de 35 de milioane de dolari.
Cele mai mari preţuri pentru astfel de maşini au fost obţinute în tranzacţii private. Proprietarii altor Ferrari GTO, între care se află toboşarul Nick Mason al Pink Floyd, au primit recent oferte cuprinse între 40 milioane dolari şi 50 milioane dolari, potrivit dealerilor.