Circulaţia
rutieră prin pasajul Mărăşeşti a fost reluată încă de
duminică seară, urmând ca, începând de marţi, să
se reia şi circulaţia tramvaielor. Potrivit reprezentanţilor
Primăriei Capitalei, lucrările de finisare - refacerea
carosabilului, montarea unor semnalizatoare rutiere şi placarea
pereţilor - care au mai rămas de executat se vor realiza sub
trafic. Pasajul Mărăşeşti se află în reparaţii de aproape
doi ani, fiind supus unor ample lucrări de infrastructură.
Proiectul a vizat modernizarea liniei de tramvai şi reparaţia
staţiei de pompare din zonă, pentru a se evita inundaţiile masive
provocate de ploile abundente. Noua staţie de pompare este echipată
adecvat pentru a putea evacua cantităţi mari de apă, având o
capacitate de 50.000 de metri cubi. Municipalitatea a început
în 2005 lucrările de refacere, pe motiv că podul s-a degradat
în ultimii ani, la fiecare 12 luni deplasându-se cu
câţiva centimetri.
Lucrarea a fost mult întârziată,
ea trebuind să se încheie în toamna lui 2006. Cauzele
întârzierii finalizării lucrărilor au fost
neînţelegerile dintre Apa Nova şi Primăria Capitalei vizând
reparaţia staţiei de pompare din zonă. Dacă Apa Nova a fost
iniţial responsabilă cu reparaţia staţiei, ulterior s-a obţinut
aprobarea consilierilor municipali de a transfera obligativitatea
execuţiei către Administraţia Străzilor - serviciu al Primăriei
Capitalei.
Suma la care s-a ridicat modernizarea pasajului a fost de
trei milioane şi jumătate de euro. Circulaţia rutieră peste
Pasajul Mărăşeşti a fost deschisă pe 15 septembrie 2006. În
Pasajul Mărăşeşti apa din Dâmboviţa refula de fiecare dată
în cantităţi mari atunci când ploua şi, de aceea, s-a
impus o lucrare amplă la staţia de pompare. Specialiştii au
constatat, după efectuarea unor săpături, o degradare totală a
pilonului de rezistenţă a podului Mărăşeşti.
Rompres