Specialiştii japonezi recomandau, ca măsuri temporare, ridicarea maşinilor şi sancţionarea şoferilor care parchează neregulamentar şi, de asemenea, impunerea de sensuri unice pentru străzile secundare. Construirea parcărilor subterane şi supraterane, modernizarea infrastructurii, regândirea sensurilor de circulaţie şi îmbunătăţirea transportului în comun, se numărau printre măsurile propuse pe termen lung.
Nu s-a făcut însă mai nimic pentru trafic, iar maşinile parcate pe două rânduri la marginea străzilor, blochează 40 la sută din capacitatea acestora de preluare a traficului, atrag atenţia jurnaliştii de la Gândul. O altă măsură propusă în studiul specialiştilor japonezi a fost crearea unor benzi proprii pentru maşinile şi troleibuzele RATB şi delimitarea liniilor de tramvai, aşa cum s-a făcut pe linia 41. Până în momentul de faţă, singura bandă proprie pentru maşinile RATB este cea dintre Universitate şi Piaţa Operei.
În plus, studiul prevedea dezvoltarea metroului, prin construirea de noi magistrale, dar şi corelarea fluxurilor şi a staţiilor cu cele ale RATB. Majoritatea soluţiilor, primite de la japonezi, pentru decongestionarea traficului rutier s-au pierdut, însă, printre certurile politice şi interesele în gestionarea fondurilor alocate acestui domeniu.
Antena 3