Traficul
din Bucureşti e un coşmar continuu. 82% din traficul bucureştean
este suportat de numai 400 din cele 5.200 de străzi. Situaţia a
fost prevăzută de specialiştii japonezi încă din 1998. Ei
au propus câteva soluţii, dar au avertizat municipalitatea că
trebuie făcute investiţii serioase pentru fluidizarea
traficului.
Specialiştii japonezi recomandau, ca măsuri
temporare, ridicarea maşinilor şi sancţionarea şoferilor care
parchează neregulamentar şi, de asemenea, impunerea de sensuri
unice pentru străzile secundare. Construirea parcărilor subterane
şi supraterane, modernizarea infrastructurii, regândirea
sensurilor de circulaţie şi îmbunătăţirea transportului în
comun, se numărau printre măsurile propuse pe termen lung.
Nu
s-a făcut însă mai nimic pentru trafic, iar maşinile parcate
pe două rânduri la marginea străzilor, blochează 40 la sută
din capacitatea acestora de preluare a traficului, atrag atenţia
jurnaliştii de la Gândul. O altă măsură propusă în
studiul specialiştilor japonezi a fost crearea unor benzi proprii
pentru maşinile şi troleibuzele RATB şi delimitarea liniilor de
tramvai, aşa cum s-a făcut pe linia 41. Până în
momentul de faţă, singura bandă proprie pentru maşinile RATB este
cea dintre Universitate şi Piaţa Operei.
În plus,
studiul prevedea dezvoltarea metroului, prin construirea de noi
magistrale, dar şi corelarea fluxurilor şi a staţiilor cu cele ale
RATB. Majoritatea soluţiilor, primite de la japonezi, pentru
decongestionarea traficului rutier s-au pierdut, însă, printre
certurile politice şi interesele în gestionarea fondurilor
alocate acestui domeniu.
Antena 3