Maşini de intervenţie ale Salvării, Pompierilor şi ale Poliţiei vor fi
urmărite prin satelit astfel încât să li se asigure
?undă verde? către zona de intervenţie. În plus şi
semafoarele vor deveni inteligente, putând debloca electronic
intersecţiile aglomerate. Toate acestea sunt doar câteva din
caracteristicile noului sistem de management al traficului, creat după sistemul londonez, ce va
deveni operaţional de la jumătatea anului viitor.
?Odată
implementat, vom avea trei sisteme de prioritate în traficul
bucureştean. Salvarea, Pompierii şi Poliţia vor putea să aibă
undă verde de la staţiile de pronire până în zona de
intervenţie, deoarece semafoarele vor fi gestionate de un centru de
comandă. Astfel, sperăm noi, nu vom mai avea incidente neplăcute,
în care Salvarea să nu ajungă la timp la cei în
nevoie?, a declarat duminică primarul general Adriean Videanu.
Potrivit proiectului de management al traficului, marile intersecţii
vor fi reconfigurate din punct de vedere rutier şi dotate cu camere
video, iar mijloacele de transport ale RATB vor fi monitorizate prin
satelit.
Proiectul va debuta la jumătatea lunii august, cu
reconfigurarea primelor două intersecţii din oraş: Bulevardul
Eroilor cu strada Carol Davila şi intersecţia Bulevardul Tudor
Vladimirescu cu Calea 13 Septembrie. Municipalitatea Bucureştiului
va cheltui în 2007 peste 20 de milioane de euro, finanţare de
la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), pentru
reconfigurarea a intersecţiilor din aria inelului principal de
circulaţie al oraşului şi de pe axa nord-sud a Capitalei.
De
asemenea, tot din acestă finanţare, peste trei sute de autobuze ale
regiei de transport vor fi dotate cu sisteme de urmărire prin
satelit (GPS). Sistemul de management al traficului va avea trei
componente interconectate, care vor funcţiona simultan. Prima
componentă, subsistemul de control al traficului urban (UTC), va fi
realizat prin refacererea instalaţiilor de semaforizare din 97 de
intersecţii şi 11 treceri de pietoni, aflate pe axa nord-sud şi pe
inelul principal de circulaţie al oraşului, şi care vor comunica
între ele prin fibră optică.
A doua componentă, subsistemul
de management a transportului public (PTM), va fi realizat prin
montarea unor dispozitive de stabilire a poziţiei GPS pe mijloacele
de transport în comun şi a unora care vor asigura transmisia
permanantă de date şi voce, atât între vehicule, cât
şi între acestea şi centrul de control.
A treia componentă -
subsistemul de televiziune cu circuit închis (CCTV), va fi
realizat prin amplasarea de camere de luat vederi în
intersecţiile din sistem şi conectarea acestora, prin fibră
optică, la centrul de control. Camerele vor permite transmisia,
înregistrarea şi stocarea de imagini din trafic, cu
posibilitatea transmiterii acestora la Poliţie. Toate aceste
subsisteme vor funcţiona simultan şi vor fi gestionate de un centru
de control. Acesta va fi amplasat într-un imobil din zona
centrală a Capitalei şi va avea o cameră centrală de supraveghere
a traficului, dotată cu posturi de operare şi ecrane de
vizualizare, în care vor lucra operatori ai Primăriei
Bucureşti, RATB şi, posibil, ai Poliţiei Rutiere.
De asemenea,
Centrul de comandă va fi dotat complet, conform necesităţilor
funcţionarii non-stop: dormitor, bucătărie, baie, duşuri, sală
de şedinţă, sală de primire a vizitatorilor, care vor avea
posibilitatea să observe activitatea centrului, fără să perturbe
controlorii de trafic.
Antena3.ro