Campania de rechemare este, potrivit reprezentanţilor companiei în România, o măsură preventivă ce are ca scop verificarea tuturor vehiculelor indicate de către Producător (Toyota Motor Europe), chiar dacă posesorii acestor maşini nu au identificat nicio problemă la nivelul pedalei de acceleraţie sau dacă maşina nu prezintă problema respectivă. În România, la fel ca şi în Europa, nu a avut loc niciun accident cauzat de eventuale disfuncţionalităţi la nivelul pedalei de acceleraţie.
?Ne cerem scuze pentru disconfortul creat clienţilor noştri. Îi asigurăm că, pentru noi, siguranţa şi satisfacţia lor mai presus de orice. De aceea iniţiem această campanie preventivă de recall; în acest moment, preocuparea noastră cea mai mare este aceea de a soluţiona cât mai urgent şi eficient această situaţie şi de a ne asigura că toate maşinile au fost verificate?, a declarat George Kyriazis, Director General Toyota România.
Toyota România a făcut publică şi soluţia pentru remedierea problemei la pedala de acceleraţie:
La modelele incluse în acţiunea de recall există posibilitatea ca pedala de acceleraţie să ramână blocată mecanic într-o poziţie parţial apasată sau să revină lent la poziţia normală. Acest comportament este cauzat, conform reprezentanţilor companiei, de probabilitatea apariţiei uzurii la mecanismul pedalei de acceleraţie. Uzura progresivă, în combinaţie cu anumite condiţii de funcţionare şi de mediu, pot genera o frecare mai mare la nivelul mecanismului, astfel încât, cu intermitenţă, pedala de acceleraţie să poată fi apasată mai greu, să revină mai încet la poziţia normală sau, în cel mai rău caz, să ramână parţial apăsată.
Procedura de remediere dezvoltată de inginerii Toyota include instalarea unei placuţe de oţel în ansamblul pedalei de acceleraţie, menită să creeze un spaţiu ce reduce frecarea din interiorul mecanismului.
În ceea ce priveşte acţiunea de rechemare în service anunţată la nivel internaţional pentru modelul Prius, Toyota România menţionează că, la nivel naţional, au fost comercializate 7 unităţi din actuala generaţie Prius, ce vor fi verificate în conformitate cu procedura stabilită la nivel internaţional.
Producătorul japonez de automobile a rechemat, pe 21 ianuarie, 2,3 milioane de maşini din Statele Unite, din cauza faptului că pedala de acceleraţie se blochează în mocheta automobilului. 1,8 milioane de maşini sunt rechemate şi în Europa. Din cauza defecţiunii la pedala de acceleraţie a automobilelor Toyota, ele pot accelera atunci când şoferul nu comandă acest lucru.
Iată modelele Toyota comercializate în România care ar putea fi rechemate în service (în paranteză, anul fabricaţiei):
- AYGO (Feb 2005 - Aug 2009)
- iQ (Nov 2008 - Nov 2009)
- Yaris (Nov 2005 - Sep 2009)
- Auris (Oct 2006 - 5 Jan 2010)
- Corolla (Oct 2006 - Dec 2009)
- Verso (Feb 2009 - 5 Ian 2010)
- Avensis (Nov 2008 - Dec 2009)
- RAV4 (Nov 2005 - Nov 2009)
Antena3.ro