Vânzările totale de autovehicule Toyota au crescut la nivel mondial cu 8% anul trecut, la 8,418 milioane de unităţi, potrivit unui comunicat al grupului japonez, preluat de Bloomberg.
Creşterea se datorează revenirii pieţei auto globale, care a amortizat impactul negativ al vânzărilor slabe din Statele Unite.
Pe lângă marca omonimă, Toyota mai deţine brandul de lux Lexus, iar la vânzări contribuie şi livrările efectuate de companiile afiliate Daihatsu şi Hino Motors.
Vânzările Toyota în Statele Unite au scăzut anul trecut cu 0,4%, la 1,76 milioane de autovehicule, reputaţia companiei fiind încă afectată de campaniile uriaşe de rechemări pentru verificarea şi remedierea defectelor de accelerare neintenţionată.
Poziţia a doua la nivel mondial este ocupată de concernul american General Motors, care a anunţat într-un comunicat o creştere de 12% a vânzărilor în 2010, la 8,39 milioane de unităţi.
Vânzările Toyota în China, cea mai mare piaţă auto din lume, au crescut cu 19% anul trecut, performanţă depăşită însă de GM, care a obţinut un avans de 29%.
Volkswagen, al treilea mare constructor auto la nivel mondial, a înregistrat anul trecut o creştere de 14% a vânzărilor de autoturisme, la 7,14 milioane de unităţi.