Revista
auto Top Gear împlineşte în luna mai 3 ani de la
lansarea în România. Invitat cu această ocazie la
emisiunea Ancăi Florea de la News Fm, redactorul şef, Costin Giurea
a vorbit despre piaţa auto din România şi despre problemele
pe care le întâmpină jurnalismul auto, în ?lupta?
cu publicitarii.
Întrucât
majoritatea fondurilor vin din publicitate, jurnalistul a comentat
faptul că multe reviste auto nu critică nicio maşină, încercând
să nu supere importatorii de maşini care plătesc pentru
publicitate. Pe de altă parte, Giurea consideră că marea problemă
a presei auto este că nu stie să se raporteze la o maşină în
funcţie de motivele pentru care aceasta a fost produsă.
În
ceea ce priveşte piaţa de maşini, jurnalistul consideră că
România este printre puţinele ţări din Europa unde preţurile
sunt mai mici la cumpărarea unui autovehicul nou. Acest lucru se
datorează şi creşterii profesionalismului în livrarea de
maşini, tot mai multe companii auto deschizându-şi aici
reprezentanţe.
Nu
la fel stau lucrurile cu piaţa second hand, unde preţurile sunt mai
ridicate decât în alte ţări europene. Acest lucru este
dat însă tot de importul de maşini din străinătate,
consideră redactorul şef de la Top Gear.?Piaţa de second hand
din Romania a fost ţinută foarte sus de importurile masive din
afară. Piaţa creşte cu 30-40 la sută în fiecare an. Nu
maşinile noastre au avut influenţa asupra pieţei de second hand ci
cele care sunt aduse de afară.? a declarat acesta.
Top
Gear este lider de piaţă pe segmentul auto, cu vânzări de
peste 18.000 de exemplare pe lună. ?Noi nu încercam să fim
o altă revistă de maşini, ci incercăm să transformăm experienţa
pe care o traieşti la volan într-o chestie mai amuzantă.Marea
majoritate a cumparatorilor revistei sunt cei care au placerea de a o
colecţiona. Revista Top Gear este o aglomerare de imagini
fantastice, pareri pertinente şi texte foarte bune. Nu pentru
informaţie se cumpara revista, pentru asta există internetul.? a
afirmat redactorul şef al revistei.
Antena3.ro