„Depășirea unei biciclete trebuie făcută în așa fel încât să fii la o distanță sigură față de bicicletă. Vin unii și întreabă care este această distanță sigură. Aici vorbim de cercul de siguranță. Adică de un oval imaginar în jurul mașinii. Și vorbim de distanța față de mașina din fața mea, distanța față de mașina din spatele meu, pe care o urmăresc cu coada ochiului și vorbim de distanța pe care o am față de pericolele potențiale și cele efective din lateral.
Pericolul potențial este acel obiect mișcător, indiferent ce e, adică o persoană, o bicicletă, o trotinetă, care vine de undeva și pe care nu îl văd, dar care poate exista. Pericolul efectiv este tot ce am pe stradă sau pe trotuar. Adică bicicleta, pietonul, pisica, un câine, etc.
În funcție de viteza lui și a mea, trebuie să îmi iau o distanță atât de mare față de bicicletă, încât dacă el face ceva, să pot evita. Și da, la fiecare biciclist trebuie să facem asta. Trebuie să fim atenți la volan, să observăm tot ce e în jurul nostru, să avem atenție distributivă. Atunci când vedem un biciclist, până ne apropiem de un biciclist, putem face o scurtă analiză, să vedem ce fel de biciclist e.
Și viteza trebuie redusă în așa fel încât, dacă apare ceva ciudat la biciclistul respectiv, să am timp să reacționez", a declarat Titi Aur la DCNews.