Ministrul a declarat că proiectul timbrului de mediu este "în faza finală de analiză" şi că se va ţine cont de părerile exprimate în dezbaterea publică de producătorii şi importatorii de autoturisme, precum şi de poziţiile altor persoane juridice şi fizice, la şedinţa de Guvern de miercuri.
Pe de altă parte, întrebată de jurnalşti cum se vor diferenţia cuantumurile, ministrul a răspuns că nu vrea să facă niciun fel de precizare până nu se finalizează elaborarea modului de calcul.
În legătură cu faptul că unii producători au cerut pentru maşinile non Euro, Euro 1 şi Euro 2 taxe de până la trei ori mai mari, Rovana Plumb a spus că nu este vizată, deocamdată, nicio modificare faţă de propunerea existentă. Timbrul de mediu pentru aceste categorii de automobile, mai poluante, ar urma să fie mai mic cu procente cuprinse între 60 şi 90 la sută faţă de actuala taxă, dat fiind că maşinile respective au o durată mai scurtă de viaţă şi vor polua mai puţin în timp.
Legat de faptul că producătorii au cerut să crească taxa de mediu pentru autoturismele Euro 3 şi Euro 4, dat fiind că au investit pentru dezvoltarea categoriei Euro 5, ministrul a spus că modificările se referă în special la primele două categorii, în cazul cărora timbrul de mediu va fi cu 10-15 la sută mai mare decât actuala taxă.