Antena 3 CNN Economic Auto Test drive Antena3.ro. Mitsubishi Lancer Ralliart, un sedan sport care impune respect (FOTO)

Test drive Antena3.ro. Mitsubishi Lancer Ralliart, un sedan sport care impune respect (FOTO)

Florin Tulbure
4 minute de citit Publicat la 23:52 02 Iun 2010 Modificat la 23:52 02 Iun 2010
Test drive Antena3.ro. Mitsubishi Lancer Ralliart, un sedan sport care impune respect (FOTO)
Foto: Florin Tulbure, Antena3.ro
?Aşa vine maşina asta, sau aţi montat dumneavoastră pragurile acestea şi restul elementelor de design pe care nu le-am văzut la un Lancer? Îmi place foarte mult culoarea...? Acestea sunt doar câteva dintre aprecierile oamenilor care au văzut noul Mitsubishi Lancer Ralliart, în timpul drive testului efectuat de Antena3.ro.

Maşina a suscitat destul de multă atenţie în toate locurile în care a oprit pe parcursul testului. Lancer Ralliart reprezintă legătura între Lancer şi Lancer Evolution, lansată de Mitsubishi cu scopul de a recreea, pentru prima dată de la finele anilor ?80, o familie Lancer completă.

Modelul testat, Lancer Sport Sedan 2.0t TC-SST Ralliart GS, are, după cum sugerează şi denumirea sa, un motor de 2 litri (1.998 cmc) care dezvoltă 177 kW (240 CP) / 6000 rpm şi un cuplu maxim de 343 Nm / 2500-4725 rpm.

Design exterior

În timpul testului, majoritatea şoferilor care au văzut în oglinda retrovizoare Lancer-ul s-au dat cuminţi la o parte din calea lui, fără a fi nevoie de vreun semn. Asta nu poate indica decât faptul că maşina are un aspect agresiv, cu un puternic caracter sportiv. De fapt, comentariile pozitive de la începutul articolului au stat pe buzele tuturor celor care au văzut maşina.




Se poate spune că designerii de la Mitsubishi au dat lovitura cu acest model, este o maşină foarte frumoasă. Şi nu doar datorită culorii sale speciale, ci şi mulţumită detaliilor sport, precum pragurile sau gurile de aerisire de pe capotă. Grila frontală ?Jet Fighter? impune respect şi denotă agresivitate, caroseria este din oţel, iar roţile sunt preluate de la Lancer, însă capota provine de la Evolution, iar datorită celor două guri de aerisire se obţine o reducere a greutăţii de 7,9 kg.

La interior se remarcă planşa de bord foarte simplă, aerisită, dar, în acelaşi timp uşor de utilizat. Instrumentele de bord oferă informaţiile necesare fără a le căuta prea mult cu privirea, care trebuie să rămână aţintită pe şosea. Scaunele modelului testat sunt din piele, şi au fost foarte confortabile la drum lung. Maşina oferă suficient spaţiu chiar şi pentru cinci pasageri, având în vedere dimensiunile sale: 4570 x 1760 x 1490 mm (L x l x h), iar portbagajul este şi el încăpător, dar trebue să ţinem seama că este vorba despre un sedan.



Comportamentul la drum

Puterea destul de mare a motorului (240CP ? 177kW), raportată la masa maşinii, de 1.600 kg, este distribuită către toate roţile (tracţiune integrală permanentă), prin intermediul unei cutii de viteze cu şase trepte, automată secvenţială. Referitor la cele descrise, cifrele spun totul. Maşina accelerează foarte repede şi foarte lin (de la 0 la 100 km/h în 7.0 secunde - viteza maximă 230 km/h), mulţumită cutiei de viteze remarcabile, care schimbă lin treptele, aproape insesizabil.
img_5102_400

Cei care doresc să schimbe singuri treptele, pot să treacă în modul manual şi să utilizeze padelele din spatele volanului. Lancer Ralliart poate fi condus în două moduri: normal şi sport, în cazul celui de-al doilea treptele de viteză se schimbă mai târziu, scoţând în evidenţă caracterul sportiv al automobilului. De asemenea, există şi trei setări ale tracţiunii integrale permanente (?AWC?): tarmac, gravel şi snow, pentru diferite tipuri de carosabil.

O asemenea putere a propulsorului turbo de 2.0 litri, preluat de la Evolution, trebuie strunită cu frâne puternice, capitol la care Lancer-ul Ralliart stă bine (discurile faţă sunt ventilate, cilindrul master are dimensiuni mai mari). Virajele, oricât de strânse, sunt negociate fără a da emoţii şoferului, chiar şi la viteze mai mari. Maşina stă foarte bine pe şosea, mulţumită tracţiunii integrale permanente dar şi a suspensiilor sport. Acestea sunt totuşi confortabile, în ciuda faptului că trebuie să fie ferme pentru a menţine automobilul în trasa ideală pe şosea. Poate că şi mulţumită felului în care sunt construite scaunele, denivelările drumului nu sunt atât de sesizabile cum se întâmplă de obicei la o maşină sport.


img_5123_400

Toată această distracţie, însă, este penalizată aspru de consumul de combustibil. Astfel, la drum lung, Ralliart a consumat între 10,7 şi 12 litri la 100 de kilometri. În oraş, media indicată de computerul de bord s-a învârtit (şi a depăşit frecvent) în jurul valorii de 12 litri/ 100 km.

Dotările versiunii testate includ computerul de bord cu display central cu touchscreen, cruise control, comenzi audio pe volan, padele pentru schimbarea vitezei la volan, scaune cu tapiţerie din piele cu încălzire pentru locurile din faţă, sistem de navigaţie cu HDD şi display LCD color, sistem audio Rockford Fosgate Integrat cu 9 difuzoare, sistem de autoaprindere a farurilor si senzori de ploaie în parbriz.

img_5153_400

La capitolul siguranţă, maşina dispune, printre altele, de airbag-uri frontale pentru şofer şi pasager, airbag genunchi pentru şofer airbag-uri laterale şi airbag-uri de tip cortină pentru şofer şi pasager ASC şi TCL - sistem de control al stabilităţii şi tracţiunii, imobilizator electronic, sistem de asistare la pornirea din pantă, ABS şi EBD (Electronic Brake-force Distribution), sistem de semnalizare vizuală la frânarea de urgenţă.

Concluzii
Mitsubishi Lancer Ralliart s-a vrut a fi de la bun început o maşină mai accesibilă decât Lancer Evolution şi mult mai puternică decât Lancer Sports Sedan / Lancer Sportback. Puterea oferită de motor este fenomenală, iar cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj schimbă treptele insesizabil. Maşina stă foarte bine în viraje, fără a da semne de comportament sub sau supravirator. Confortul interior este similar unei limuzine, cu o planşă de bord frumoasă prin simplitatea ei. În privinţa design-ului, imaginile vorbesc de la sine...

img_5132_400

Deci, se poate spune că cei de la Mitsubishi au cu ce să se mândrească, iar concurenţa are de ce se teme... Lancer Ralliart este un rival demn de luat în seamă la clasa din care face parte.

Preţul lui Mitsubishi Lancer Ralliart este însă un pic cam prohibitiv pentru românul obişnuit. Versiunea testată costă aproximativ 36.000 de euro cu TVA sau 26.240 euro, preţ Remat cu TVA, care include trei vouchere de casare.

Text & foto: Florin Tulbure, Antena3.ro

×
x close