Antena 3 CNN Economic Auto Test drive Antena3.ro. Audi A5 Cabriolet ? eleganță și senzații unice, specifice unei decapotabile (FOTO)

Test drive Antena3.ro. Audi A5 Cabriolet ? eleganță și senzații unice, specifice unei decapotabile (FOTO)

Test drive Antena3.ro. Audi A5 Cabriolet ? eleganță și senzații unice, specifice unei decapotabile (FOTO)
de Florin Tulbure    |    16 Aug 2009   •   23:55

ANTENA3.RO - EXCLUSIV ONLINE // Antena3.ro a testat A5 Cabriolet, una dintre cele mai noi creații Audi, automobil lansat în aprilie şi în România. Varianta de test a avut motorizarea de trei litri V6 TDI, ce dezvoltă 240 cai putere, cutie automată S-tronic, cu şapte trepte de viteze, şi transmisie integrală permanentă, quattro.

Designul exterior este unul agresiv dar, în același timp elegant, și urmează actuala linie adoptată de Audi la toate modelele sale. Nu este însă ceva ieșit din comun, e ?doar? coupe-ul cu acoperiș textil, retractabil. Partea frontală este dominată de grila masivă a radiatorului. Împreună cu aceasta ies în evidenţă farurile cu un design foarte reuşit, lucru care se datorează şi benzilor cu LED-uri aprinse în permanenţă.


Audi A5 Cabriolet a atras atenția pietonilor, dar și a participanților la trafic, prin formele sale voluptoase, alura sportivă, evidenţiată prin capota alungită, roţile uriaşe şi aripile proeminente. Spatele este caracterizat de linii simple, dar frumoase, cu cele două evacuări cromate şi stopurile cu LED-uri.

Acoperişul pliabil este textil, Audi păstrând astfel viu farmecul decapotabilelor clasice. De asemenea, tehnicienii germani au decis să nu treacă la un acoperiş tip ?hardtop?, care îngreunează mașina, pentru a-i menţine performanţele sportive.



Din profil, Audi A5 Cabrio arată bine atât cu, cât şi fără capotă. De menţionat este faptul că, de la apăsarea butonului pentru retractarea acoperişului, sunt necesare 15 secunde pentru ca acesta să fie coborât şi 17 secunde pentru a fi ridicat. Ambele operaţii pot fi efectuate în timpul rulării cu o viteză de până la 50 km/h. Odată ce acoperișul este coborât, cei din automobil vor avea parte de senzații unice, pe care doar o decapotabilă le poate oferi.

Problema aici este că butonul care retractează acoperișul trebuie apăsat continuu și nu există niciun avertisment (sonor sau vizual) că operațiunea s-a încheiat. E nevoie ca cel care a acționat comutatorul să se uite cu atenție în jurul său și să vadă dacă plafonul s-a retras în locașul său.


La interior, locul unde şoferul şi pasagerii vor petrece cel mai mult timp în compania lui A5 Cabrio, se remarcă scaunele sport foarte comode, consola elegantă ce oferă informațiile de bord şi display-ul generos, pentru sistemul multimedia ?MMI?, amplasat central.

Confortul oferit la drum lung de scaune este comparabil cu cel al unor fotolii. Totuşi, ocupanţii locurilor din spate ar putea avea parte de disconfort dacă şoferul sau pasagerul din dreapta sunt mai înalţi şi îşi fixează scaunele în consecinţă. Consola este orientată spre şofer oferindu-i toate informaţiile de care are nevoie, fără a fi nevoie să-și abată atenția de la drum. MMI, sistemul de operare al vehiculului, oferă o multitudine de funcţii şi setări atât pentru navigaţie, partea audio cât şi pentru controlul maşinii.



Cei care iubesc muzica vor fi încântaţi de sistemul audio impecabil, oferit opţional, marca Bang & Olufsen, o adevărată autoritate în domeniu. Intrarea de 3.5 milimetri este şi ea prezentă pentru cei ce doresc să asculte melodiile de pe propriul player. De asemenea, există şi două sloturi pentru carduri de memorie tip SD.

Interiorul se mai remarcă prin faptul că scaunele din spate sunt rabatabile, iar spaţiul din portbagaj, (380 de litri - în total şi 320 de litri - cu acoperişul rabatat), este destul de mare având în vedere că maşina este o decapotabilă. Atenţie, însă, la felul în care sunt așezate bagajele. Acoperişul nu va putea fi coborât dacă o geantă atinge spaţiul din portbagaj destinat depozitării sale. Un senzor se asigură de acest lucru.



Ţinuta de drum a noului A5 Cabriolet este exemplară. La ea contribuie, printre altele, tracţiunea integrală permanentă quattro, disponibilă opţional. Noul diferenţial sport Audi distribuie în mod uniform cuplul motor între roţile din spate, în funcţie de situaţia apărută în timpul mersului. Astfel, direcţia Cabriolet-ului A5 este mai spontană şi mai directă, iar stabilitatea automobilului este îmbunătățită.

Direcţia asistată este foarte precisă, iar frânele, puternice. Toate acestea conlucrează pentru a stăpâni herghelia de 240 de cai a propulsorului V6 TDI şi reuşesc să ofere un sentiment de siguranţă în aproape orice condiţii de rulare. Nici o curbă nu este prea strânsă pentru această maşină, denivelările nu prea se simt, cu toate că suspensia, care pe spate are brațe trapezoidale, se comportă ca una sport.



Prin apăsarea unei taste, şoferul are posibiliatea de a opta între mai multe moduri de rulare - confortabil, intermediar, dinamic sau individual, ultimul putând fi programat de utilizator. Acestea influenţează caracteristicile alimentării cu carburant, punctele de schimbare a treptelor de viteză, ale cutiei Stronic, şi modul de funcţionare a sistemului de servodirecţie.

Motorul V6 TDI de trei litri are o putere de 240 de cai (176 kW) şi dezvoltă un cuplu de 500 Nm la turaţii între 1.500 şi 3.000 rpm. Propulsorul impresionează nu numai prin cuplul său ci şi prin acceleraţia fulminantă, disponibilă aproape instantaneu, ajungând de la 0 la 100 kilometri pe oră în aproximativ 7 secunde. Viteza maximă pe care o poate atinge maşina este de 247 km/h.



Maşina a consumat pe autostradă, rulând constant cu viteza de 130 de kilometri pe oră, 8,6 litri la suta de kilometri. În oraș cifrele s-au schimbat, consumul mediu afişat de computerul de bord fluctuând între 10 şi 13,5 l/100 km, pe parcursul întregului test drive.

Sistemele de siguranță ale mașinii au fost atent gândite de tehnicienii de la Audi. O gamă întreagă de piese suplimentare de consolidare compensează absenţa acoperişului solid. Acestea sunt poziţionate în secţiunea frontală, în rama parbrizului şi în secţiunea din spate. Sistemul de protecţie împotriva răsturnării este poziţionat între zona habitaclului şi portbagaj. De asemenea, airbagurile laterale pentru torace, montate în uşi, asigură protecţie în eventualitatea unui impact lateral.

Echiparea. Cabrioletul A5 are destul de multe dotări încă din standard. Printre acestea se numără acoperişul cu acţionare automată, scaunul spate pliabil, un sistem automat de aer condiţionat, sistemul electric de extindere a centurilor de siguranţă, etc.


Concluzii

Partea care ar putea deranja este reprezentată de butonul acela buclucaș care trebuie acționat până la finalul (de)capotării, și de faptul că mașina ?nu anunță? când s-a terminat operațiunea. De asemenea, atenție la capacul rezervorului de combustibil deoarece poate fi deschis foarte ușor de orice curios, pentru că nu există un sistem de securitate în acest sens.

La punctele forte trebuie trecut motorul foarte puternic și economic, dotările abundente chiar și în versiunea standard, confortul sporit la drum lung, frânele și direcția precisă, ținuta de drum exemplară, specifică unui Audi cu tracțiune integrală quattro, și sistemul audio excepțional. Trebuie apreciat și designul foarte reușit al cabrioletului, dar și tradiția păstrată de Audi în privința acoperișului retractabil, care este, în continuare, unul de tip soft top.


Cei care se gândesc să-și achiziționeze modelul A5 Cabriolet trebuie să ia în calcul și prețul său destul de piperat. Varianta de bază a modelului testat costă 55.000 euro, iar cu tot cu opționalele de lux cu care era dotată, prețul a ajuns la 65.000 de euro, cu TVA. Dar în această sumă este inclusă motorizarea de top, cutia de viteze automată și aproape toate opționalele posibile, lista acestora fiind destul de lungă. De asemenea, trebuie ținut cont de faptul că Audi A5 Cabriolet este o decapotabilă ce face parte din segmentul premium, iar clienții săi vor fi la fel de exclusiviști.

Cei mai puțin pretențioși, care își doresc senzațiile unice oferite doar de un astfel de cabriolet, pot opta pentru cel mai ieftin Audi A5, care costă 39.372 euro, TVA inclusă, dotat cu propulsorul 2.0 TFSI ce dezvoltă 180 cai putere.
Text: Florin Tulbure, Antena3.ro
Foto: Petru Leonte & Florin Tulbure, Antena3.ro

×
Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN
» Vezi toate știrile
Parteneri
x close