Andrei Egli şi Andrei Fufezan sunt artizanii proiectului care a fost evaluat la un miliard de euro. Potrivit acestora, liniile ar putea fi gata în doi ani, în cazul unor lucrări paralele, sau în maxim patru ani, dacă ar fi executate pe rând.
TER Bucureşti ar folosi o infrastructură existentă deja în proporţie de 90%, astfel că nu va fi nevoie de expropieri. Mai mult, traficul nu va fi încurcat, întrucât liniile nu vor intersecta decât străzi mai puţin circulate. La capătul liniilor va fi câte o staţie de metrou.
Şi la capitolul protecţia mediului, proiectul se anunţă a fi un succes, trenurile fiind electrice, şi deci, nepoluante. Potrivit blogului arhitecţilor , cele şase linii vor asigura legăturile între principalele puncte de interes ale Capitalei şi localităţile vecine.
T1 ar face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Henri Coandă, pe o linie existentă în proporţie de 90%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Gara de Nord.
T2 ar face legătura între Eroilor şi Videle, pe o linie existentă în proporţie de 95%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Eroilor.
Magistrala T3, ar face legătura între Piaţa Unirii şi comuna Vidra (posibil Giurgiu), pe o linie existentă în proporţie de peste 90% (este însa linia cu cele mai multe probleme speciale, care vor fi discutate detaliat). Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Unirii.
Linia T4 ar urma să plece de la Costin Georgian (Morarilor) până în comuna Fundeni.
Linia T5, ar porni de la Gara de Nord (sau Basarab) şi va duce până în Brăneşti, chiar cu posibilitatea de a face legătura între gări şi Obor. Linia TC va porni de la Gara de Nord şi va face ocolul oraşului în ambele sensuri, pe centura feroviară, linie existentă în proporţie de 100%.
Deocamdată reacţiile autorităţilor locale se lasă aşteptate. Deşi cei doi arhitecţi au avut semnale bune de la fostul Minsitru al Transporturilor, o ofertă concretă nu le-a fost făcută.
Sursa foto: www.ter-bucuresti.blogspot.com
Antena3.ro