Cea mai mare valoare a taxei de poluare, în 2011, va fi de 30.432 euro, în cazul înmatriculării unei maşini non-euro cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani, scrie Mediafax.
Taxa va ajunge la 12.672 de euro, faţă de 10.240 de euro pentru motoarele Euro 1 de 3,2 litri, vechi de 18 ani.
Cei care posedă maşini cu motor Euro 2 de 3,2 litri vechi de 10 ani vor achita o taxă de înmatriculare de 19.584 euro, faţă de 17.408 euro cât este în prezent.
În cazul unui motor cu capacitatea cilindrică de 3,2 litri, însă Euro 3, cu o vechime de cinci ani, taxa de înmatriculare va fi de 12.778 euro, faţă de 8.891 de euro, în prezent. Pentru acelaşi motor şi acelaşi standard Euro 3, dar cu o vechime de şase ani, taxa ajunge la 11.748 euro, faţă de 8.174 euro.
787 euro va costa înmatricularea unei maşini cu o motorizare Euro 4 de 1.400 de cmc veche de un an, faţă de 380 de euro cât este acum.
Înmatricularea unei maşini vechi de trei ani, cu aceeaşi motorizare, va necesita plata unei taxe de 651 de euro, faţă de 315 cât este în prezent. Dacă este vorba de motorizări Euro 4 de 2.000 de cmc, cu o vechime de doi ani taxa va fi 2.742 de euro, faţă de 1.060 cât este în prezent.
O taxă de 1.133 de euro va fi plătită pentru o maşină nouă cu motor Euro 5 de 3.000 de centimetri cubi.
De asemenea, o motorizare Euro 5 de 1.100 de cmc, care în prezent este scutită de taxă, va fi taxată cu 50 euro dacă este vorba de o maşină nouă şi cu 40 de euro în cazul unui autoturism vechi de doi ani.
La autoutilitare, camioane şi autobuze Euro 5 noi cu cilindree de 1.461 centimetri cubi, taxa va ajunge la 73 euro, faţă de 44 euro în prezent, iar pentru un motor Euro 4, cilindree 7.000 şi vechime de trei ani, taxa auto va creşte de la 504 la 1.260 euro.