Noua formulă a intrat în vigoare luni, odată cu publicarea în Monitorul Oficial a Ordonanţei de Urgenţă aprobată săptămâna trecută de Guvern.
Taxa se triplează pentru toate vehiculele rulate şi pentru maşinile noi Euro 4 care au motoare mai mari de 2.000 de centimetri cubi.
Astfel, de marţi, pentru un Audi Q7 nou cu motor de 4,2 litri se va plăti o taxă de 11.000 de euro, iar pentru aceeaşi maşină echipată cu propulsor diesel de 3 litri cu filtru de particule cuantumul va fi de 4.800 de euro.
Pentru un Mercedes Benz nou şi cu motor diesel de peste 2000 de centimetri cubi Euro 4, valoarea triplată va fi de aproape 2.800 de euro. Cumpărtăorul unui Opel Vectra nou cu motor pe benzinã de 2,2 litri va achita o taxă de circa 3.000 de euro.
Aplicarea noii taxe cu o sptămână mai devreme a stârnit un val de proteste. Mii de români care au de achitat taxa de poluare pentru maşini second-hand au aflat cu stupoare că au de plătit sume de până la 3 ori mai mari.
Zeci de hunedorenii au protestat în faţa Direcţiei de Finanţe Publice din Deva, la aflarea veştii că majorarea taxei auto se aplică începând de marţi.
La Iaşi, sute de oameni i-au luat la rost pe funcţionarii de la Direcţia de Finanţe şi ameninţă că dau în judecată Guvernul. Reprezentanţii ANAF Iaşi spun că nu au nicio vină pentru scandalul iscat.
La fel de surprinşi au fost şi funcţionarii de la ghişeele din Arad, care, până să afle că a intrat în vigoare noua reglementare, au făcut deja dosare pe vechiul sistem de plată. În acest moment, în Arad nu se mai preiau dosare pentru că nu s-a primit de la Bucureşti programul pentru calcularea noii taxe de poluare.
Surpriza a fost la fel de neplăcută şi pentru gorjeni şi bistriţeni.
Antena 3