Criterul emisiei de CO2 nu poate fi luat în calcul pentru toate maşinile, deoarece proprietarii acestora ar putea fi obligaţi să plătească o taxă suplimentară de aproape 1000 euro pentru a evalua emisia de noxe neincusă în cartea tehnică. Potrivit ministrului Vosganian, ?taxa auto va fi calculată pornindu-se de la cea mai nouă maşină a gamei. De la o maşină nouă în jos, de la an la an, deprecierea trebuie să fie de minim 5%. Astfel, pentru o maşină veche de şase ani se va aplica o reducere de cel puţin 30-40%.
Executivul a propus iniţial ca taxa auto să fie calculată diferenţiat, în funcţie de emisiile CO2 pentru maşinile de tip Euro 4, iar pentru celelalte vehicule să fie aplicată formula stabilită actual. Propunerea de taxare în baza emisiilor de CO2 pentru autovehiculele de tip Euro 4 s-a bazat pe faptul că acestea au înscrise în documentele de identificare emisiile de CO2 exprimate in grame pe kilometru.
Executivul a transmis, miercuri, Comisiei Europene, ultimele modificări în planul taxei auto, prin care criteriul de calcul al taxei în funcţie de emisiile de CO2 este introdus şi pentru autovehiculele de tip Euro 3, nu doar pentru cele de tip Euro 4, cum a fost propus iniţial.
Premierul Cãlin Popescu Tăriceanu a declarat, la sfârşitul lunii februarie, că noua formulă de calcul a taxei auto va fi aprobată după ce Guvernul va primi un răspuns din partea Comisiei Europene la propunerea trimisã, din care să rezulte că aceasta este în concordanţă cu normele UE.
Antena3.ro