Ministrul Economiei şi
Comerţului, Varujan Vosganian, a confirmat joi, la Bruxelles, că
taxa auto va fi calculată în funcţie de emisiile de dioxid de
carbon (CO2) şi pentru maşinile de tip Euro 3. El a arătat că
pentru celelalte maşini vor fi luate în calcul toate emisiile
de poluanţi legate direct de cilindrele şi vechimea vehiculului.
Criterul emisiei de CO2 nu poate fi luat în calcul pentru toate maşinile, deoarece
proprietarii acestora ar putea fi obligaţi să plătească o taxă
suplimentară de aproape 1000 euro pentru a evalua emisia de noxe
neincusă în cartea tehnică.
Potrivit ministrului Vosganian, ?taxa auto va fi calculată pornindu-se de la cea mai
nouă maşină a gamei. De la o maşină nouă în jos, de la an
la an, deprecierea trebuie să fie de minim 5%. Astfel, pentru o
maşină veche de şase ani se va aplica o reducere de cel puţin
30-40%.
Executivul a propus
iniţial ca taxa auto să fie calculată diferenţiat, în
funcţie de emisiile CO2 pentru maşinile de tip Euro 4, iar pentru
celelalte vehicule să fie aplicată formula stabilită actual.
Propunerea de taxare în baza emisiilor de CO2 pentru
autovehiculele de tip Euro 4 s-a bazat pe faptul că acestea au
înscrise în documentele de identificare emisiile de CO2
exprimate in grame pe kilometru.
Executivul a transmis,
miercuri, Comisiei Europene, ultimele modificări în planul
taxei auto, prin care criteriul de calcul al taxei în funcţie
de emisiile de CO2 este introdus şi pentru autovehiculele de tip
Euro 3, nu doar pentru cele de tip Euro 4, cum a fost propus iniţial.
Premierul Cãlin
Popescu Tăriceanu a declarat, la sfârşitul lunii februarie,
că noua formulă de calcul a taxei auto va fi aprobată după ce
Guvernul va primi un răspuns din partea Comisiei Europene la
propunerea trimisã, din care să rezulte că aceasta este în
concordanţă cu normele UE.
Antena3.ro