În plus faţă de motorul actual, de 33 cai putere, care foloseşte benzina, Tata ar putea monta un propulsor care utilizează aerul comprimat, construit de MDI Enterprises. Motorul emite doar o treime din cantitatea de dioxid de carbon a celor obişnuite cu aceeaşi mărime, potrivit Motor Authority.
Aerul rece este comprimat în rezervoare la de 300 de ori presiunea atmosferică, apoi este încălzit şi introdus în cilindrii motorului cu pistoane. Astfel, din punct de vedere tehnic, maşina nu va polua, datorită faptului că nu are loc niciun fel de combustie, conform Auto Motive.
Cu toate acestea, energia folosită la comprimarea aerului este o sursă de poluare deoarece centralele care realizează această operaţiune folosesc petrolul sau cărbunele.
Tata Motors nu a făcut niciun fel de declaraţii oficiale în privinţa construcţiei acestei versiuni a Nano, însă informaţia a ieşit la iveală în urma unui contract semnat de compania indiană cu MDI, pentru o licenţă de folosire a tehnologiei motorului cu aer comprimat.
Automobilul Tata Nano dotat cu motorul care foloseşte aerul comprimat va avea o autonomie de 200 de kilometri şi va consuma electricitate în valoare de numai 3 dolari.
Autoturismul Nano lansat la începutul acestui an este construit din materiale plastice lipite cu adezivi, are patru locuri, un motor în doi timpi, de 660 centimetri cubi care dezvoltă 33 cai putere.
Vehiculul este destinat milioanelor de indieni care nu-şi permit decât o motoretă sau un scuter, sau cetăţenilor la fel de nevoiaşi din alte ţări ale lumii a treia. Indienii comercializează autoturismul în ţările din America Centrală şi Africa de Sud. Europa nu se numără printre continentele către care vor fi exportate autoturismele însă este posibil ca acest lucru să se schimbe dacă va fi lansată varianta cu aer comprimat.
Antena3.ro