Conform noilor reglementări, şcolile trebuie să aibă asemenea sedii încât să ofere fiecărui cursant 5 metri cubi de spaţiu. Asta înseamnă că multe şcoli, dacă vor să rămână pe piaţă trebuie să-şi găsească spaţii noi. Banii îi vor recupera din taxe, care vor creşte.
?Până acum, taxele au crescut cu 30% faţă de preţul anterior la o parte din şcolile din Bucureşti, nu la toate?, spune un patron de şcoală de şoferi. Cel mai probabil, până la sfârşitul anului, tarifele vor fi şi mai mari.
Adică, tariful va creşte de la 400 la 800 de lei noi. În plus, noile reglementări impun şcolilor ca de acum înainte cursurile să se ţină doar pe maşinile şcolii. Toate acestea vor duce nu numai la creşterea tarifelor, dar şi la dispariţia unor şcoli. Din cele 988 de şcoli de şoferi autorizate acum în România se estimează că până la sfârşitul anului vor rămâne doar un sfert.
Obsevator